Gå til innhold

Sapphire Radeon HD 5970 Driver problemer


Nessi

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har kjøpt et Sapphire Radeon HD5970.

 

Jeg bruker for øyeblikket hdmi til dvi kabel.

 

Uansett, jeg lastet ned og installerte den nyeste driveren fra ati.com og installerte den.

 

Problemet er ikke merkbart før jeg trykker på ati catalyst control center, da låser pc'en seg, og det blir grå\svart skjerm, før alt kommer tilbake. Men pcn forblir låst. Det kommer opp at det har oppstått et problem ved ati ikonet. Etter mye av og på med skjermen, kan jeg lukke ati programmet, og pc'en fungerer som vanlig.

 

Jeg kan heller ikke starte spill, for da låser den seg og får opp driver feil beskjeden ved ati ikonet.

 

Jeg har forsøkt å avinstallert og installert driveren på nytt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, har søkt mye rundt på google og finner ut at det er mange som sliter med samme problmet, men jeg kommer fortsatt ikke noe lengre.

 

Har samme problmet med de driverne windows automatisk installerer.

 

Dette er beskjeden jeg får ved ATI ikonet: "display driver has stopped responding and has recovered"

Lenke til kommentar

Vill bare informere om at kortet er nok ikke defekt. Nå har jeg nettop klart å spillt 1 time med Battlefield 3 sammenhengende uten krasj.

 

Jeg gjorde følgende om noen flere kommer opp i samme situasjon:

 

Installer Driversweeper og "clean" alle AMD\ATI drivere i sikkerhetsmodus.

 

Installer nyeste ATI driver.

 

Last ned programmet MSI Afterburner. Jeg justerte opp Core voltage fra 1049 --> 1062.

 

Etter jeg gjorde dette fungerer det.

Lenke til kommentar

Vill bare informere om at kortet er nok ikke defekt. Nå har jeg nettop klart å spillt 1 time med Battlefield 3 sammenhengende uten krasj.

 

Jeg gjorde følgende om noen flere kommer opp i samme situasjon:

 

Installer Driversweeper og "clean" alle AMD\ATI drivere i sikkerhetsmodus.

 

Installer nyeste ATI driver.

 

Last ned programmet MSI Afterburner. Jeg justerte opp Core voltage fra 1049 --> 1062.

 

Etter jeg gjorde dette fungerer det.

Det fungerer ikke på stock spenning? Da er det defekt, siden du har 5 år reklamasjon på kort i Norge kan du reklamere. Er du heldig får du penga tilbake og kan kjøpe et HD 7970 for samme pris som yter like bra i fps uten CFX-tullet.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...