Gå til innhold

Krav på reklamasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er ikke helt rutinert på reklamasjonsreglene, men saken er at jeg kjøpte en PC i juli 08 på Siba, som i dag av en eller annen grunn ikke ville slå seg på. Den er ikke behandla annerledes enn tidligere, men da jeg trykka på på-knappen skjedde det ingenting. Har prøvd både med og uten lader, og uten batteri og med lader, men den er ikke til å få på.

Det jeg lurer på er om jeg har krav på reklamasjon, om dette er grunn nok til å få det under reklamasjon. Mener å ha lest at reklamasjon er på fem år, men om den er på tre er jeg ille ute.

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, jeg er såpass nede i søla ja. Virka ikke da heller. Nuvel, får vel stikke innom Siba i morgen tidlig, da. Takker for hjelp begge to.

PS. Det er altså fem års reklamasjonsrett på PCer?

Skrevet

Strømforsyning/psu/lader.

Du har fem års reklamasjonsrett på maskinen, også på PSU, om SIBA skulle hevde noe annet.

Ta med maskinen til butikken, og forklar problemet, eventuelt ring supporttelefonen til produsenten :)

Dog skal du huske på at du har valget om å _kun_ skulle henvende deg til selger for reklamasjon :)

Skrevet

Takk for hjelp, men forsto ikke helt den siste linja, gidder du utdype?

Hvis Siba forsøker seg med en "Ta kontakt med leverandør", så kan du med Forbrukerkjøpsloven i ryggen kreve at Siba skal håndtere reklamasjonen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...