Gå til innhold

S1155 CPU kjøler - mATX - ITX


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hvilken kjøler anbefaler dere til ett s1155 m-ATX eller ITX hovedkort? Den skal brukes i en HTPC og bør være lav, kald og stille. kabinett er enda ikke bestemt, men går for noe i tv-dekoder størrelse.

 

Det er også mulig den blir bygget inn i en gammel forsterker/cd-spiller/radio alt ettersom hva jeg får lov å ta fra miljøstasjon, om noe i det hele tatt. Det blir isåfall litt bedre plass til kjøler enn i en dekoder.

Endret av cptCory
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HTPC'n blir brukt til 1080p film, spill fra NES til nyere pc-spill type casual/multiplayer spill ikke så grafikkrevende greier.

 

CPU blir core i3/i5 av det rimeligere slaget, ikke studert nøyaktig hvilken modell jeg trenger men må vel ha den med argeste innebygget gfx. Sokkel 1155.

 

Trenger igrunn bare anbefaling på en god low profile cpu kjøler til denne. Hvilket kabinett er fortsatt i det blå.

 

Men vi kan ta utgangspunkt i en temmelig standard reciever størrelse: BxHxD 40cm 15cm 30cm.

Lenke til kommentar

ikke altfor dyr, men kan bråke vist den begynner å spinne i full hastighet

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=657120

 

litt dyrer men mye mer stille, du kan velge å ikke innstalere den øverste vifta

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=623529#extra

 

edit: de passer begge inn i et kabinett som er 15cm i høyden, den siste passer da akkurat med den øverste vifta på, så det er ikke anbefalet, siden den ikke for nokk luft til å presse på finnene på kjølern, og håper dette hjalp deg litt

Endret av Mgut
Lenke til kommentar

joda har også den kjølern til min lille spille pc, man da har jeg intel celeron g530 cpu som maks er 65w og den funker utmerket, men siden du bare skal ha htpc så kan det være en fin kjøler vist du bruker celeron, pentium eller i3, men kan anbefale deg å kjøpe en bedre kjøler enn den, bare min mening.

 

så er 300,- maks du kan bruke på en kjøler, vist jeg forstod deg riktig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...