Gå til innhold

Konvertere Works database til LibreOffice f.eks


Dalon

Anbefalte innlegg

Skal prøve å flytte databasen i Works til LibreOffice (eller et annet gratisprogram).

Har nå lest å prøvet og feilet i sååååå mange timer at jeg er mildt sagt lei!!!

 

Jeg har en database i Works med mindre enn 150 navn. Jeg er med i en liten veldedig organisasjon og jeg bruker denne databasen til å holde rede på hvem vi sender nyhetsbrev til, og det viktigste av alt til å skrive ut adresseetiketter til alle brevene.

 

Har blant annet gjort om databasen i Works til en csv fil om det skulle være til noen hjelp.

 

Noen som er veldig flinke til dette? Da ville jeg bli svært glad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal prøve å flytte databasen i Works til LibreOffice (eller et annet gratisprogram).

Har nå lest å prøvet og feilet i sååååå mange timer at jeg er mildt sagt lei!!!

Har vært greit om du hadde fortalt om hva du faktisk har gjort. Kan selvsagt ikke bidra til noe mer konkret da oppbygginga av csv-fila er ukjent.
Lenke til kommentar

Skjønner desverre ikke helt hva du mener, men når jeg åpner Works databasen kan jeg lagre den som: semikolondelt teks, Dbase IV (*.dbf) eller Dbase III (*.dbf).

 

Med Libreoffice Calc - Fil – Åpne – velge csv filen jeg lagret med «semikolondelt tekst». Da får jeg opp hele databasen og kan slette og oppføre nye navn. Eneste jeg absolutt trenger er en måte å skrive ut etiketter på.

 

Men LibreOffice Calc er vel muligens ikke rette måte å gå frem på, men har problemer ellers.

Endret av Dalon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...