Gå til innhold

[Løst] SSD vs Hauppauge Colossus (innspilling)


Sebbz

Innspilling  

2 stemmer

  1. 1. Burde jeg bruke en SSD (Dxtory) til å spille inn gameplay fra PC-en, eller kjøpe en Hauppauge Colossus.

    • SSD - Corsair SSD Force Series GT 120GB (Dxtory til innspilling) = 1299,-
    • Hauppauge Colossus = 1186,55,-
      0


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! :cool:

 

Jeg har nå i flere måndeder brukt FRAPS til å spille inn gameplay fra min PC. Jeg har en YouTube kanal med over 6000 abonnenter og vil finne en lettere måte å spille inn gameplay på. Jeg vet ikke om jeg burde gå for Colossus eller en SSD til å spille inn med.

 

Dxtory, er et innspillingsprogram som kun går på skrivehastigheten til harddisken din. Dette er genialt hvis man har en SSD eller en rask HDD.

 

Colossus er et PCI-E kort som gjør all enkodingen på kortet, som gjør at man ikke får noe lag mens man spiller inn. Dxtory fører heller ikke til FPS drops mens man spiller inn. Man må ha en HDMI-splitter hvor den ene utgangen går til kortet og den andre til skjermen man spiller på.

 

FRAPS derimot, bruker både CPU og GPU til å spille inn. Som flere kanskje vet, så splitter FRAPS filene sine hvis innspillingen er lengre en 1 minutt. Det liker jeg ikke i det hele tatt. Programmet spiller inn i god kvalitet, men på enkelte spill (feks Skyrim) kan man ikke spille inn i 60FPS konstant. Dette er også en grunn til at jeg vil bytte over til andre innspillingsmetoder.

 

Jeg vet at Dxtory har bedre kvalitet enn Colossus, men vet ikke hvor lenge en SSD vil overleve hvis jeg kun skal bruke den til å spille inn 1080p filmer. En annen grunn til at jeg ikke vil bruke FRAPS lenger, er fordi jeg av og til får FPS drops når jeg spiller inn og at filene deles.

 

Hva synes dere jeg burde gå for?

 

Her er to videoer av kvaliteten til Dxtory i 1080p og Colossus i 1080i:

 

 

Endret av Sebbz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan nok fint bruke en SSD. Jeg tror ikke du vil klare å slite den ut. Du kan skrive mange, mange, mange TB med data før det kan bli problemer.

 

Takk for svar. Vet fortsatt ikke hva jeg skal gå for da :p

 

EN 5-minutters video i Dxtory er 32GB, så det blir fort et par TB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...