Gå til innhold

ASUS Xonar D2X bra til musikk og spill? [Raskt svar]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal du bruke det mest til, Stereo eller Surround?

 

Jeg har D2X og jeg synes det fungerer bra til musikk, men hvis det er skikkelig stereo du er ute etter, er Asus Essence STX bedre.

 

Jeg har en Asus Xonar Essence STX og er utrolig fornøyd, om du bruker stereo (for eksempel headset) burde du heller gå for denne.

Endret av MrConfusion
Lenke til kommentar

Hva skal du bruke det mest til, Stereo eller Surround?

 

Jeg har D2X og jeg synes det fungerer bra til musikk, men hvis det er skikkelig stereo du er ute etter, er Asus Essence STX bedre.

 

Det er nok surround, må ha det til battlefield osv. ;) Men jeg har et (dumt) spørsmål: Hva vil skje hvis jeg bare har sterio? Vil lyden komme i de to høytalerne foran meg (FL og FR) ? Eller vil begge to høytalerne på hver side ((FL + BL) og (FR + BR)) spille lyd :hmm: ?

Endret av TEO3201
Lenke til kommentar

Du kan velge selv hva slags konfigurasjon du vil ha i D2X kontrollpanel; Headphone, 2 Speakers, 4 Speakers, 5.1 eller 7.1, samt Audio Channel 2 og opp til 8. (2Channel til MP3 og 8Channel til Gaming f.eks)

 

Så hvis du vil ha surround, så er D2X et bra valg =)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Du kan velge selv hva slags konfigurasjon du vil ha i D2X kontrollpanel; Headphone, 2 Speakers, 4 Speakers, 5.1 eller 7.1, samt Audio Channel 2 og opp til 8. (2Channel til MP3 og 8Channel til Gaming f.eks)

 

Så hvis du vil ha surround, så er D2X et bra valg =)

 

Ok, takk for raskt svar :!:

Lenke til kommentar

Ok, sorry for å vekke denne igjen, men hvilken kabel skal jeg bruke? Kortet støtter "encoding" til 5,1 lyd via en optisk/SPDIF kabel, men er dette optimalt? Hvilken kabeltype er den beste for optimal lyd? Jeg har en haug med kabler, så hvilken er best? (Grunnen til at jeg spør er at jeg har bestilt kortet men ikke fått det enda, og har bare lyst å sette det opp "right away" )

 

Forresten, godt nyttår!

Lenke til kommentar

Optisk er vanligvis fint, tror jeg - du slipper å bekymre deg for støy og signaltap og slikt., og det er bare én kabel.

Det sagt har jeg ikke testet, så det kan være det er noe jeg ikke vet her. :)

 

Det var optisk jeg hadde tenkt til å bruke først, men optisk gir digital lyd, som betyr at z906 må konvertere dette til analog lyd. Dette er egentlig greit, men jeg tenker at dette gjør vel lydkortet bedre enn forsterkeren i z906. Vet ikke om de "vanlige" 3,5mm pluggene også gir digital lyd (tror de gir analog) eller analog lyd.

 

Jeg vet ikke hva som er best, har hørt at man skal konvertere lyden nærmest høytalerne (altså forsterkeren i z906), men dette vet jeg ikke om er sant...

 

Noen som har 100% peiling?

Lenke til kommentar

Om du skal bruke optisk kabel mellom lydkortet og høytalerne så behøver du ikke tenke på noen av asus kortene, da går du nemlig utenom det fantastiske med disse kortene nemlig utgangstrinnet. Det er her Asus kortene har sin desidert største fremtrinn, med dyre DAC's og audiofile kondensatorer.

 

Har selv et essence STX og lyden er helt fantastisk.

 

Snabelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du skal bruke optisk kabel mellom lydkortet og høytalerne så behøver du ikke tenke på noen av asus kortene, da går du nemlig utenom det fantastiske med disse kortene nemlig utgangstrinnet. Det er her Asus kortene har sin desidert største fremtrinn, med dyre DAC's og audiofile kondensatorer.

 

Har selv et essence STX og lyden er helt fantastisk.

 

Snabelen.

Takk for svaret, men hvilken kabeltype skal jeg velge? Utifra det du sier, så er ikke optisk noe bra valg... Er, som jeg nevnte tidligere, de tre 3,5mm kablene som fulgte med anlegget det beste valget?

 

(Jeg vet at dette er et ganske dumt spørsmål ettersom D2X bare har 3,5mm og optisk utgang...(Det følger også med en MIDI bracket, men hvis jeg skal bruke den må jeg uansett bruke overganger og all den bullshiten, så det tipper jeg ikke er optimalt... ))

Endret av TEO3201
Lenke til kommentar

Om jeg ikke husker helt feil så er det en minijack utgang på dette kortet, så trenger du en splitter til høytalersettet ditt? (er ikke sikker på input's på høytalersettet ditt)

 

Så ja 3,5mm kablene er best her i dette tilfellet :)

 

Snabelen

 

Takk for svaret! Nå blir det skikkelig lyd i hus!

 

Edit:

Jeg bruker ikke splittere, det er tre 3,5mm (han - han) som er plugget rett inn i anlegget (z906) og så rett inn i pcen (snart "lydkortet" :cool: )

Endret av TEO3201
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...