Gå til innhold

Pinnacle Studio vs Avid Studio


Anbefalte innlegg

Tidligere redigert med Pinnacle DV500 og Adobe Premiere.

 

For meg er dette utdaterte ting og fungerer kun sammen med et dedikert kort i en gammel pc.

Bruker nå en bærbar.

 

Har på denne brukt Pinnacle Studio 14 Ultimate Collection.

Så til spørsmålet.

 

I hyllene har jeg funnet Pinnacle Studio 15 Ultimate Collection til en 1000 lapp og Avid Studio til ca 1400.

Føler at valget mitt blir en av de.

Noen som kjenner disse programmene? Og kan beskrive de, evnt opp mot hverandre.

Eller andre forslag.

Skal ikke ha noen "syke" avanserte programmer og høy brukerterskel.

 

Forslag/erfaringer mottas med takk.

 

 

Runar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ingen ting om Avid, men jeg vet at mange har hatt store problemer med stabilitet i Pinnacle sine forskjellige utgaver.

 

Og siden du spør om andre forslag: Sony Vegas (Pro).

 

Jeg har brukt Vegas Pro siden versjon 3 (versjon 11 er gjeldende nå), og har aldri opplevd maken til stabilt program.

Lenke til kommentar

Ingen her som har prøvd Avid Studio eller Pinnacle Studio i siste versjoner???

Rart... :thumbdown:

 

Uansett så går det vel i retning av Avid Studio. Det er vel egentlig de som lager Pinnacle slik jeg har forstått det. Trenger noe som er enkelt i bruk. Er lei av å sitte kveld etter kveld for å lage det ultimate. Slik jeg kunne gjøre med Adobe Premiere i sin tid.

 

Klart, det gjør ikke noe at jeg også kan få til fantastiske ting. Men bør være enkelt i bunn.

 

Jeg sluttet faktisk å filme med videokamera da prosjektene hopet seg opp... :cry:

 

 

Runar

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har brukt Pinnacle studio 15 Hd.På min maskin fungerer det kjempefint! Har brukt det på en Sony Vaio Z laptop.

En genial funksjon er arkivering av prosjekter, har ikke funnet det hos konkurentene.

Har brukt studio hd mye da tiden til redigering har vært knapp.

Nå skal det byttes ut, da studio 15 utnytter min nye maskins resurser dårlig. ( i7 9230, cuda skjermkort og 32gig ram)

Ett program som er lite nevnt her er Powerdirector 10, enkelt og greit program som også støtter Cuda.

Hos meg så har cuda støtte kortet ned tiden brukt på rendring mye.

Lenke til kommentar

Til de som måtte være interessert.

Pinnacle eies av Avid.

Iflg de som står Avid nær, så er nok Pinnacle v.15 siste versjon derfra.

Avid Studio er nok det programmet kommer til å hete i fremtiden.

Mest sannsynlig ser vi Avid Studio v. 2.0 allerede til sommeren.

 

Pinnacle v. 15 og Avid Studio er så godt som identiske.

Avid har litt mer "flesk" ombord. :thumbup:

 

Det er også sagt på dette forum at det er 2 ting som er ubrukelige til videoredigering, og det er de nevnte programmene.

Det Avid sier til dette er at trynings oftest har sammenheng med svak Hardware. Dvs at en installerer dette på en avlegs maskin og satser på det beste.

Om dette er korrekt tar jeg ikke stilling til. :whistle:

 

 

 

Runar

Lenke til kommentar

Jeg har lisens både på Pinnacle Studio og Premiere fra Adobe. Selvsagt kan ikke Studio måle seg med Premiere.

Tidligere når jeg hadde mer tid til å "leke" med video, så ble Premiere brukt, men nå som tiden har vært knapp har Studio V15 vært mye brukt her i huset. Studio v15 har aldri kræsjet eller laget noe tull for meg. Nå arkiverer jeg Studio v15 for å kunne utnytte min nye maskin bedre.

For kjapp og grei redigering av familie video, har Studio og lignende programvare fungert toppers for våre filmsnutter.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...