Gå til innhold

BK: Solnedgang


IceBlitz

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Fikk synet av en pen himmel utenfor i dag, og måtte ta et bilde.

 

Hvordan syntes dere sluttresultatet ble av redigeringen? Noe jeg burde gjort annerledes?

 

EDIT: Etter et par gode tips fra Krølle (innlegg nr 3) har jeg finpusset litt mer. Oppdatert denne posten med sluttresultat (nederste bilde).

 

Urørt

 

post-131058-0-01132000-1325003957_thumb.jpg

 

 

 

Redigert

 

post-131058-0-23802500-1325003976_thumb.jpg

 

 

 

Finpusset

 

post-131058-0-85820200-1325259768_thumb.jpg

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har virkelig fått mye ut av et ordinært bilde. Jeg likte godt redigeringen, og resultatet ble både spennende og godt. Det en tynn tråd mellom overredigert og urørt som du klarte å krysse uten problemer. Fargene fremsto ikke som for sterke eller i overkant redigert. Jeg har ikke annet å påpeke enn at jeg ville vurdert å fjerne alle de små lysene som man ser i bakgrunnen og delvis i forgrunnen på bildet. Enkelte av disse lysene gjør at bildet fremstår som dårlig photoshoppet, snarere enn pent redigert. Dette gjelder hovedsakelig i nederste del av bildet på venstre side.

 

Ellers liker jeg godt at du har gitt 2/3 av bildet til himmelen. Den er uten tvil hovedmotivet, og du får det frem godt. Treet er med på å ramme inn bildet, og det føler jeg at bidrar med mye til dette bildet.

 

Lite å utsette på. Jeg ville nok gått over bildet en gang til med verktøyene og vurdert å fjerne lysene og annet smårusk. Ellers ingenting å utsette på dette :)

Lenke til kommentar

Du har virkelig fått mye ut av et ordinært bilde. Jeg likte godt redigeringen, og resultatet ble både spennende og godt. Det en tynn tråd mellom overredigert og urørt som du klarte å krysse uten problemer. Fargene fremsto ikke som for sterke eller i overkant redigert. Jeg har ikke annet å påpeke enn at jeg ville vurdert å fjerne alle de små lysene som man ser i bakgrunnen og delvis i forgrunnen på bildet. Enkelte av disse lysene gjør at bildet fremstår som dårlig photoshoppet, snarere enn pent redigert. Dette gjelder hovedsakelig i nederste del av bildet på venstre side.

 

Ellers liker jeg godt at du har gitt 2/3 av bildet til himmelen. Den er uten tvil hovedmotivet, og du får det frem godt. Treet er med på å ramme inn bildet, og det føler jeg at bidrar med mye til dette bildet.

 

Lite å utsette på. Jeg ville nok gått over bildet en gang til med verktøyene og vurdert å fjerne lysene og annet smårusk. Ellers ingenting å utsette på dette :)

 

 

Tusen takk for din tilbakemelding.

 

Har rettet på det du mente om lysene, hva syntes du?

 

Ville ikke ta bort alle lysene, da noen av lysene i det fjerne er med på å gi bilde litt dybde. Jeg fjernet alle lysene, men tok de som er på bilde nå, på igjen da det så best ut.

Lenke til kommentar

De lysene jeg nevnte var de som lå i nedre del av bilde på høyre side. Mellom trærene var det lys som minte om gatelykter som i min mening forstyrret det ellers rolige og dempet bilde.

Dette bildet oser av ro, fred og stillhet og jeg følte at de lysene forstyrret bilde noe og motvirket bildets budskap om fred og drømmer. Den nyeste versjonen som nå ligger i førstepost er etter min mening langt bedre enn den forrige. Etter min mening er det ikke noe å utsette på den nyeste versjonen, og den bør få en plass på veggen spør du meg :)

Lenke til kommentar

De lysene jeg nevnte var de som lå i nedre del av bilde på høyre side. Mellom trærene var det lys som minte om gatelykter som i min mening forstyrret det ellers rolige og dempet bilde.

Dette bildet oser av ro, fred og stillhet og jeg følte at de lysene forstyrret bilde noe og motvirket bildets budskap om fred og drømmer. Den nyeste versjonen som nå ligger i førstepost er etter min mening langt bedre enn den forrige. Etter min mening er det ikke noe å utsette på den nyeste versjonen, og den bør få en plass på veggen spør du meg :)

 

 

Det var flott :)

 

Tusen takk for din positive kritikk :)

 

Gleder meg mye til snøen kommer nå slik at jeg kan få tatt noen flotte vinterbilder. Alt er jo så vakkert om vinteren når snøen ligger overalt som rolige og flotte dyner over et høstrustent landskap :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...