Gå til innhold

Fordeler som aksjeeier

dialafc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har oversikt på hvilken regler som gjelder for å gi fordeler til aksjeeiere i et selskap. Ved en nystartet pub, er det lov å gi fordelspriser til aksjeeiere? Snakket med en revisor som mente dette ikke var lov. Grunnen var noe om at allmenheten skal ha tilgan gpå samme priser eller noe i den duren.

Synes det er litt merkelig siden f.eks. Royal Carribean og Skistar for å ta noen eksempler gir en rekke fordelere dersom du eier aksjer i disse selskapene.

Takk for innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig ikke, for det jeg kommer på er så til de grader satt til siden.

Bare kjør på.

Som selger har du lovt å fluktere prisene etter ditt eget forgodtbefinnende, det være seg personalpriser, stamkundepriser, eierpriser, studentpriser osv og priser til alle andre.

Skrevet

§ 8-12. Forbud mot omsetning med rabatt. Det er forbudt for innehavere av salgsbevilling å gi spesielle rabattilbud ved omsetning av alkoholholdig drikk.

Har utestedet fast lavpris til eiere, personalet, stamkunder osv så er ikke det hverken spesielt eller tilbud.

Skrevet

Hensikten er vel mer rettet mot happy-hours, priskriger o.l.

Bruk av rabatterte priser i utelivet er til de grader utbredt at jeg vanskelig kan se det er ulovlig fra et rent faktisk perspektiv.

Skrevet

Ok, men er det noe sted jeg kan finne den generelle regelen om prising for nærstående partner? Er blitt en litt prinsipiell diskusjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...