Gå til innhold

katten min sover med åpne øyne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett lillebroren min gjøre det. Jeg gjør det selv av og til.

Det er visst noen som gjør det, men jeg aner ikke hvorfor.

 

Da kan vel katter også gjøre det :p

Har selv sett det på mennesker og har fått vite at jeg har gjort det selv. I prinsippet så kan jo katter også det men de har jo en svært forskjellig anatomi enn menneskekroppen selv om de også er pattedyr.

Lenke til kommentar

Jeg ville vært litt bekymret for om øynene kan tørke litt ut når han sover med øynene åpne. Kanskje ta en kjapp telefon til dyrlegen bare for å høre? Når en katt skal opereres, så får den jo en salve dryppet i øyet nettopp for å motvirke uttørking, siden de under narkose sover med øynene åpne.

Lenke til kommentar

Jeg ville vært litt bekymret for om øynene kan tørke litt ut når han sover med øynene åpne. Kanskje ta en kjapp telefon til dyrlegen bare for å høre? Når en katt skal opereres, så får den jo en salve dryppet i øyet nettopp for å motvirke uttørking, siden de under narkose sover med øynene åpne.

Vel, katten min er over 4 år og det har jeg aldri tenkt på før. Han sover ikke med de åpne hele tiden da. Heller ikke helt oppe. Det er Maine Coon jeg har så det er ingen vanlig katt. Den har en litt annen anatomi enn det en vanlig huskatt har. Han har gjort det hele livet men jeg skal følge med på endringer i mønsteret så jeg skal være obs på dette.

 

Takk skal du ha! Men selvfølgelig enda mer å bekymre seg og over og det er ikke noe jeg liker.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Selv har jeg en katt som tidvis sover med øynene åpne. I følge min dyrlege er dette ikke farlig. Refleksene som beskytter øynene om de skulle få fremmedlegemer på seg eller tørke for mye ut er fremdeles operative når katten sover. Derimot når katten er i narkose fungerer ikke refleksene og derfor får den da en gel for å beskytte øynene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...