Gå til innhold

Ny spillpc- 10-15k, trenger hjelp


Anbefalte innlegg

hei!

vet det er mange slikte tråder for tiden, men siden jeg bytter fra mac så tenkte jeg at det kanskje er litt gøy å hjelpe meg?

 

nå etter å ha brukt mac i ca 6 år, har jeg endelig bestemt meg for å kjøpe en stasjonær pc som skal brukes til hovedsakelig spilling, men også streaming av film i bluray kvalitet til playstation 3 + andre mindre krevende hverdagsopptaver. pris helst max 15 000,-

jeg har planer om å spille bla disse: the old republic, starcraft 2, skyrim, diablo 3 o.l - lite spill som mw3 o.l, men hender jeg spiller fps.

Jeg har bygget pc før, men det er nå så lenge siden at jeg egentlig har glemt alt, men har hatt sett på http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10523.

Tenker å plusse på en 120gb ssd til spill, så en 2tb til lagring av film, musikk etc, 8gb ram.

men hva med grafikkkortet mtp at jeg skal ha systemet i en del år.. burde jeg oppgradere dette litt og? evt hva med strømforsyning o.l?

så stillegående som mulig er også et stort pluss, og hva kan jeg gjøre med dette? kabinett, vannkjøing etc? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494334&CKS=PCW er viftekontrollen praktisk eller er det bare en gimmic?

 

og skjerm.. hva anbefales?

 

all hjelp settes pris på :)

Endret av kupoflupo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen flere spørsmål vedrørende denne: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10484

 

vedr vannkjøling.. vil jeg tjene mye på det mtp støyreduksjon? tenker da på corsair h40 elns.

sli/crossfire.. har lest et sted at 6950/70 gjør det veldig trangt og derfor mer varme.. er dette et stort problem?

en 60gb ssd til system og en 120 gb ssd til spill ... vil jeg tjene noe serlig på dette?

og amd vs intel... egentlig noen forskjell?

Lenke til kommentar

Liste

 

Regner med at du klarer å vente på 7970 som releases den 9 januar. ;)

Inntil da får du bruke den innebygde grafikk-chippen på prosessoren. (Intel HD 3000)

7970 er altså den krafigste single core GPUen på markedet, kraftigere enn GTX 580 og vil koste nesten det samme eller litt mindre.

 

Du kan alltids kjøpe delene på en annen side enn komplett, syntes bare det er enklere å lage lister på komplett.

 

Og her har du skjerm. :)

Endret av JewAlmighty
Lenke til kommentar

 

Er det lukket vannkjøling som følger med skjermkortet? Hvis det er det kan du like godt gå for et luftkjølt kort ettersom forskjellen i temp er minimal og forskjellen i pris er ganske stiv.

 

Jeg hadde investert i en versjon av Win7 som ikke er OEM hvis du planlegger å bygge flere PCer senere.

 

Du har valgt deg ut SO-DIMM minnebrikker, disse passer bare i laptoper og kan ikke brukes. Det du trenger er DIMM brikker.

 

Av egen erfaring er alt annet enn musematter fra Razer bare skvip, men det handler mer om smak og behag.

 

Ellers ser det veldig bra ut imo. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

takker for alle tips og rettinger :)

og ja, det er lukket kjøling av cpu og grafikk intetrert med kortet :)

 

Ah, skjønner. Har ikke lest/sett så mange tester av lukket vannkjøling for CPU og skjermkort i samme loop, men hvis man er kresen på støy kan jeg skjønne behovet. Hvor bra den kjøler er en annen sak jeg ville lest meg opp på var jeg deg, hvis du da ikke allerede har det :)

Lenke til kommentar

kortet virker veldig bra, http://www.overclock3d.net/reviews/gpu_displays/pny_gtx580_liquid_cooled_review/12 men det er bare testet med vannkjøling av grafikkkortet.

hvordan er det med sli med dette mtp kabinettet? blir det for liten plass, og vil cpu bli en flaskehals?

 

SLI fungerer så lenge det er 2-slot kort så styr unna Asus sitt, men har du planer om å kjøre SLI bør du nok kjøpe et HK som har 2 PCIe x16 slots for å i det hele tatt få noe utbytte av det andre kortet :)

 

Angående prosessoren vil ikke den bli flaskehalsen i systemet ditt. 2500k er den prosessoren med mest ytelse for pengene akkurat nå hvis vi tenker gamer PC oppsett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...