Gå til innhold

Nettbrett til gamlinger


Panneskjegg

Anbefalte innlegg

Min mor (mamma!) skal få seg et nettbrett hos min far.

 

For å si det slik så er hun ikke særlig datakyndig, men hun har da lært å skrue en PC på, bestille varer fra nettet, samt å betale regninger via nettbanken. Dette er det ENESTE hun kan også.

 

Tenkte at det var moro at hun fikk seg et nettbrett, som hun kan koble digital kamera sitt til osv, for å se bilder.. Samt å kanskje surfe litt på nettet / betale regninger.

 

 

Jeg har ikke særlig peiling på nettbrett selv, annet enn at jeg har sett at Ipad2, Samsung Galaxy tab og Asus Transformer (Prime) gjør det utrolig bra på tester.

 

Ipad2 har jeg egentlig slått ifra meg, da jeg får kreft i lillefingen bare med tanken på iTUNES og slikt møkk, bare for å få innpå noen bilder.. for å ikke snakke om at jeg må kjøpe tastatur / USB-kabel utenom. Er heller ikke 16:9 skjerm på Ipad.. så ja.. Da luker vi elegant bort den (Selv om det ikke er jeg som skal ha den).

 

Så. Om vi sier at Asus & Samsung er 2 gode kandidater, hvilken anbefales? Det er altså viktig at det er USB utgang, bra bilde på den, lettvint osv.

 

Asus Transformer Prime får jo utrolig mye skryt, men jeg tror kanskje det kan bli overkill å ha den?

 

http://www.multicom.no/Eee-Pad-Slider-101e-32GBe-10e1-IPSe-Gorilla-Glasse-Android-3e1e-QWERTY-Tastature-USB-porte-MicroSDe-1Ghz-DualCore-ASUS/cat-p/c101241/p4196142

 

 

Kort versjonen:

 

Mamma trenger nytt nettbrett!

 

Krav:

- USB (Enkelt å koble til digital kamera osv)

- God skjerm (Helst 16:9)

- Lettvint

- Tastatur er et pluss, men ikke et must

 

 

- Har sett meg ut Asus & Samsung som aktuelle kandidater, men er åpen for andre også

 

 

 

- Hva anbefaler dere ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min mor (mamma!) skal få seg et nettbrett hos min far.

 

For å si det slik så er hun ikke særlig datakyndig, men hun har da lært å skrue en PC på, bestille varer fra nettet, samt å betale regninger via nettbanken. Dette er det ENESTE hun kan også.

 

Tenkte at det var moro at hun fikk seg et nettbrett, som hun kan koble digital kamera sitt til osv, for å se bilder.. Samt å kanskje surfe litt på nettet / betale regninger.

 

 

Jeg har ikke særlig peiling på nettbrett selv, annet enn at jeg har sett at Ipad2, Samsung Galaxy tab og Asus Transformer (Prime) gjør det utrolig bra på tester.

 

Ipad2 har jeg egentlig slått ifra meg, da jeg får kreft i lillefingen bare med tanken på iTUNES og slikt møkk, bare for å få innpå noen bilder.. for å ikke snakke om at jeg må kjøpe tastatur / USB-kabel utenom. Er heller ikke 16:9 skjerm på Ipad.. så ja.. Da luker vi elegant bort den (Selv om det ikke er jeg som skal ha den).

 

Så. Om vi sier at Asus & Samsung er 2 gode kandidater, hvilken anbefales? Det er altså viktig at det er USB utgang, bra bilde på den, lettvint osv.

 

Asus Transformer Prime får jo utrolig mye skryt, men jeg tror kanskje det kan bli overkill å ha den?

 

http://www.multicom.no/Eee-Pad-Slider-101e-32GBe-10e1-IPSe-Gorilla-Glasse-Android-3e1e-QWERTY-Tastature-USB-porte-MicroSDe-1Ghz-DualCore-ASUS/cat-p/c101241/p4196142

 

 

Kort versjonen:

 

Mamma trenger nytt nettbrett!

 

Krav:

- USB (Enkelt å koble til digital kamera osv)

- God skjerm (Helst 16:9)

- Lettvint

- Tastatur er et pluss, men ikke et must

 

 

- Har sett meg ut Asus & Samsung som aktuelle kandidater, men er åpen for andre også

 

 

 

- Hva anbefaler dere ?

 

Om du går innpå amobil.no finner du en test om hva som er best til visning på tv. Fin test, og der kommer iPad 2 på 2. Plass med Galaxy Tab på 3 mens Transformer Primer knuser begge. USB-kabel følger med og bestiller du iPad 2 fra Apple trenger du ikke iTunes for å få lagt inn bilder. Fungerer fett med den integrerte iCloud. Om du kan litt om data er det veldig lett å få innpå bilder uten iTunes. Her i hus har fattern både Galaxy tab 10.1 og en iPad2 (som jeg skriver fra no). Etter å ha tafset på begge så ma jeg si at iPad flyter mye bedre, raskere nettleser og penere tastatur. Tastatur er i tillegg lettere å få tak i til iPad ettersom det er flere tredjepartsutviklere til iOS. Til en Galaxy Tab er det ikke noe særlig problem å finne et tastatur, utvalget er bare litt mindre. Skjermen er bedre på en Tab 10.1 / 8.9 med høyere oppløsning som gir skarpere bilder og finere farger og bedre kontrast.

Men det er viktig at du ikke tror at jeg forsvarer iPad noe mer enn andre nettbrett. Jeg snakker ut fra erfaring og hvordan jeg opplever det.

 

Angående nettbank. Jeg har lest i flere tråder om folk som vil betale via nettbank. Det ser ut som det ikke fungerer så bra om hun betaler via nett. Noen få nettbanker har en bedlastbar app der det kan gjøres fra men bare noen få.

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...