Gå til innhold

Kjærestetur til Roma!


TomTucker

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Kjærestepar på 21år skal til Roma på uviss tid! Har flexi biletter, så kan dra når som helst.

 

Greia er at vi vil det skal være romantisk og fint, men samtidig til en viss budsjett som kan holdes oppe av 21åringer (han har dritdårlig betalt, hun er student)

 

 

Noen budsjett har jeg ikke, men 1000kr natta på et hotell er for mye, for å si det slik.

 

Noen tips og eller innvendinger?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker ikke helt. Tok ikke så mye taxi. Var langt fra billig iallfall. Husk å avtal pris på forhånd, det er mye taxisvindel av godtroende turister i Roma.

 

Landet på fiumicino-flyplassen og tok toget inn til sentralstasjonen. Tok taxi derfra til hotellet da jeg først ankom, men senere benyttet jeg meg bare av t-banen (og buss). Koster 1e (eller var det 2?) for en runde kollektivtransport. Samme billett gjelder for både t-banen og bussene. Systemet var lett å sette seg inn i. Absolutt ingen grunn til å koste på seg taxitur bare for å se seg litt rundt.

Lenke til kommentar

Et godt tips for billig overnatting er å bo i et kloster.

 

Dette høres sikkert teit ut, men er faktisk ganske så smart. Billig, rent og pent. Du bor ikke sammen med nonner som skal ha deg med til bønn, men du bor i deres hotell. Jeg har gjort dette både i Salzburg og Roma og begge stedene var det 3-stjerners hotellstandard, men lave priser.

 

Min far har også bodd i kloster i Oslo, og syntes det var en helt fin løsning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...