Gå til innhold

Billigste land for fotoutstyr


Anbefalte innlegg

Juhu, juhu

 

Jeg lurte på om noen kunne hinta meg om noen land der fotoutstyr, altså opptikk og kamerahus selges billig, eller hvertfall billigere enn i Norge? Enten for å bestille fra nett eller for å kanskje kunne kombinere med ferietur. Hvor som helst på vår kjære moderplanet altså!

 

Mvh. meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Optikk er ikke så billig i Norge, men det varierer med merke og importør. Her kan man kanskje spare litt på å kjøpe i utlandet. Husk at i USA må man legge til lokal moms i butikkene.

For selve kameraene er det lite å spare på å kjøpe utenlands, spesielt når man tar med garanti og reklamasjonsrett.

 

Hold øynene åpne for lokketilbud, her kan man gjøre gode kjøp også i Norge.

Lenke til kommentar

 

Hold øynene åpne for lokketilbud, her kan man gjøre gode kjøp også i Norge.

 

Og med lokketilbud mener du muligens tilbud?

 

Ellers brukes jo ofte "lokketilbud" om tilbudsvarer som ikke er mulig å få tak, ikke på lager, skjulte kostnader ol. Alså ikke noe å trakte etter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kina og Hongkong er billigst, USA er litt dyrere, skal du "tjene" på og handle fra USA må dollaren være under 5Nkr og handle for over 8K. Ellers er faktisk prisene i Norge blandt de laveste i Europa.

Det stemmer ikke helt med min oppfatning. Jeg har reist ekstremt mye rundt i Asia og bor for tiden i Singapore så man kan si at jeg er lokalkjent her nede. Og Sør Korea er nok det billigste landet å handle fotoutstyr i. Min rangering blir slik, med billigste landet på topp:

 

1) Sør Korea

2) Hong Kong

3) USA

4) Singapore

5) Malaysia

 

Kina (fastlandet) kommer ikke med på fem på topp lista, delvis fordi det kan være vanskelig å finne butikker med godt utvalg av fotoutstyr og delvis fordi det faktisk er ganske dyrt der!

 

Men felles for alle disse landene er at de har dårlige garantiordninger, typisk ett års garanti på fotoutstyr. Med noen forbehold, lista vil selvsagt ikke stemme for absolutt alle varegrupper innen foto. For eksempel så kan man finne Sigma optikk svært rimelig i Hong Kong så det er nok det absolutt billigste landet å kjøpe Sigma optikk i. Andre unntak finnes sikkert også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...