PreN Skrevet 21. desember 2011 Skrevet 21. desember 2011 (endret) Hei http://bildr.no/view/1056556 Hvis dere ser på bildet som ligger vedlagt. På bildet er det bestemt hvilke rader og kolonner som skal tilhøre en side ved utskrift, hvordan gjør jeg dette? (Beklager hvis feil forum) Takk Endret 21. desember 2011 av PreN
geir__hk Skrevet 21. desember 2011 Skrevet 21. desember 2011 (endret) Hei. Marker først det området du vil skal skrives ut på første side. Gå til Sideoppsett --> Angi utskriftsområde (elns). Og så kan det være greit å velge (samme undermeny) sidebredde --> 1 side. Da unngår du at celler som er lengre til høyre plutselig kommer på et eget ark. [edit] Når du gjør dette så vil Excell dele opp de etterfølgende radene slik at du får like mange rader pr ark (har ikke prøvd med ulike radhøyder). Tror ikke du klarer å angi manuelt hvilke celler som skal skrives ut som side 2. Muligens med et vba script, men det tar tid å lære. Endret 21. desember 2011 av geir__hk
PreN Skrevet 23. desember 2011 Forfatter Skrevet 23. desember 2011 Når jeg angir utskriftsområde får jeg kun angitt hva som skal skrives ut. Jeg ønsker å bestemme hvilke rader og kolonner som skal på side 1, side 2, osv (som på bildet). Ellers takk
Bolson Skrevet 23. desember 2011 Skrevet 23. desember 2011 Sideoppsett - Skift, Sett inn sideskift. Kombiner gjerne med å angi utskriftsområde.
PreN Skrevet 23. desember 2011 Forfatter Skrevet 23. desember 2011 Takk. Av en aller annen grunn så ville den ikke angi kolonner, men kun rader. Veit ikke årsaken til dette. (Den markerer rader og kolonner hvis det er ett helt nytt regneark).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå