Gå til innhold

Hjelp til valg av router


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til valg av router som koster under 700 kr. Har ikke behov for routere som håndterer Gb linje da vi har adsl linje.

Den vil bli brukt av fire datamaskiner, online gaming, torrent og streaming av musikk osv.

 

Har sett litt på Linksys WRT54GL og Linksys E1200/1500, men vet ikke hva jeg bør velge, eller om noen av dere har andre forslag til bedre routere.

 

Hadde vært fint om noen kunne ha hjulpet meg med dette da kunnskapen om dette ikke er den aller beste :)

Endret av melbyes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må styre unna WRT54G(L). Det er steinalder-hardware fra 2002...

 

Anbefaler heller en nyere router med raskt LAN og trådløsnett, samt gode spesifikasjoner på CPU/RAM.

Buffalo WZR-HP-G300NH har lang rekkevidde og tåler masse trafikk med torrents.

 

http://www.amentio.n...c/p4177439.html

Den støtter forøvrig også DD-WRT, men som en gjennomsnittlig bruker så kan du fint bruke orginal firmware fra Buffalo.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jøss, må bare takke for DD-WRT.

Skulle til å spørre om hjelp pga problemer med WRT54GL.

Har hatt den i mange år, og har hatt problemer med hastigheter, men ikke tenkt så mye over det før jeg oppgraderte til 70/10 i dag, og jeg ikke fikk mer enn 10/1 på maskinen (men ~50/10 når jeg koblet rett i modemet). Har kjørt tomato på den i 5 år, og trudde jo det var bra, men flashet til DD-WRT og nå har jeg hvertfall 35/9. Får se om det blir ny router etterhvert...:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...