Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tips til notatteknikker?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er VG1 elev på STUSP. Byttet hit fra elektro for ca 1 måned siden og trives veldig og vet det var det riktige valget. Utdanning er veldig viktig for meg, og derfor vil jeg gjøre så godt jeg kan fra nyåret. Gjøre alle lekser, følge med og være aktiv i timene og forbrede og repetere. Vi pleier å notere det læreren skriver på tavlen i word, men jeg føler ikke det funker helt optimalt for meg. Noen som har tips til noen gode teknikker? Er kanskje litt bedre å gjøre det for hånd, da blir det litt bedre med farger og sånt, men jeg VET at det forvinner da så må nesten gjøre det på pc.

 

Hvis dere har noen gode smiske teknikker tar jeg gladelig imot det ogdå:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt opp til deg hvordan du noterer.

 

selv ville jeg anbefalt deg å bruke "table" for å skrive ting for hånd

men samtidig på data. Altså tegnebrett =)

 

Ikke skriv ned alt hva læreren din sier. Da klarer ikke du ffølge med.

 

Skriv ned viktige ord, og lag bobblediagrammer. Bare rundinger med viktige konsept, og streker mellom disse.

 

EDIT:

 

Smisketeknikker, kle deg nakeen. Om du er jente.

Endret av Nebuchadnezzar
Lenke til kommentar

Alt av teknologi skaper bare distraksjoner, penn og papir er det eneste som funker.

 

Lykke til når du skal sortere og bruke flere år med notater skrevet med penn og papir på eksamener, da.

 

Går på universitet nå, og kom meg gjennom hele vgs med penn og papir. Har fått bestått på alle eksamene mine nå første semester med penn og papir.

 

Bare fordi det er alle hjelpemidler på eksamen går det fint med 1-2 ark. Det er arbeidet du gjør før eksamen som teller :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...