Gå til innhold

Stasjonær pc, gaming.


Anbefalte innlegg

Hei, skal bygge min egen pc og har satt sammen mange deler på komplett. Kan noen se over og si meg hva jeg burde bytte.

 

Har enda ikke valgt skjermkort, det trenger jeg også hjelp til. Kommer til å spille, de fleste nye spill, MW3, BF3, skyrim, MW2, MW1.

 

Hvilket skjermkort burde jeg gå for? Tenkte på 6970 men noen som har tips eller forslag som kan gi meg en liten peker på hva jeg burde velge?

 

Handlelisten

 

Takk for svar

 

Eivind :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, skal bygge min egen pc og har satt sammen mange deler på komplett. Kan noen se over og si meg hva jeg burde bytte.

 

Har enda ikke valgt skjermkort, det trenger jeg også hjelp til. Kommer til å spille, de fleste nye spill, MW3, BF3, skyrim, MW2, MW1.

 

Hvilket skjermkort burde jeg gå for? Tenkte på 6970 men noen som har tips eller forslag som kan gi meg en liten peker på hva jeg burde velge?

 

Handlelisten

 

Takk for svar

 

Eivind :)

 

når du er oppe på prispunktet til 6970 så er det jo enten 6970 eller GTX 570, de krysser over hverandre i forskjellige spill

 

GTX 570 er best i 50% av spill, mens HD 6970 er best i de resterende 50%

 

selv ville jeg gått for GTX 570 fordi AMD har en tendens til å være litt treige med drivere, mens Nvidia vanligvis har driverne ute før spillet

 

i forhold til hva slags strømforsyning du har valgt så regner jeg med at du ikke vurderer SLI/CrossfireX i framtiden?

 

da er Asus sine kort å anbefale, de har veldig gode kjølere, som også er veldig stille. men noe å merke seg er at Asus sine kort tar opp 3stk PCI slots og vil derfor ikke egne seg veldig godt til SLI/CrossfireX

Lenke til kommentar

Jo jeg har tenkt på SLI/CrossfireX, men jeg vet ikke hva jeg tenkte når jeg satt inn 650W. Men er veldig usikker på skjermkort valget fortsatt. Vil at de skal kunne yte så og si maks på alle de nyeste spillene som kommer ut. Må nok litt mer tenking før jeg velger.

 

Oppdatert liste

 

Eivind :)

Lenke til kommentar

Jo jeg har tenkt på SLI/CrossfireX, men jeg vet ikke hva jeg tenkte når jeg satt inn 650W. Men er veldig usikker på skjermkort valget fortsatt. Vil at de skal kunne yte så og si maks på alle de nyeste spillene som kommer ut. Må nok litt mer tenking før jeg velger.

 

Oppdatert liste

 

Eivind :)

 

vel, for noe bedre ytelse enn GTX 570/HD 6970 må du ut med 1000kr ekstra, for 10% bedre ytelse

 

det skal komme ett HD 7970 en gang i januar, det ryktes å ha 35-40% bedre ytelse enn dagens generasjon enkjernede grafikkort

 

startprisen ryktes å være rundt om kring GTX 580, men sannsynligvis synke rundt februar tider.

Lenke til kommentar

Hadde dette vært meg, hadde jeg byttet ut LCD-skjermen med en LED-skjerm, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635503 og kvittet meg med operativsystemet - og kanskje lagt til en meget stille CPU-vifte, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=512803

 

Kan også lønne seg å bruke sider som prisguide.no, for å sjekke om du faktisk får det beste kjøpet. Sparte selv omkring 1500kr på å sette sammen en PC, inkludert frakt fra flere forskjellige sider - penger som du igjen kan spytte inn til annet hardware.

Endret av Dubov
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...