Gå til innhold

Mine første timer med Samsung Galaxy Nexus - Pluss og Minus


  

49 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med ditt første inntrykk Galaxy Nexus?



Anbefalte innlegg

Fin annmeldelse ganske enig:)

 

Kameraet er eg egentlig ganske fornøyd med på tross av "bare" 5 mp...

tok et bilde i dagslys side ved side med en S2 og blåste de opp på skjermen på dataen...

Det var ikke mye merkbar forkjell egentlig... den hurtige lukkertiden er knall og eg setter mere pris på den en litt mere kvalitet egentlig.. :)

 

Men for de mest kresne så bør de kjøpe seg et skikkelig kamera uansett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg lekt og tullet litt med mitt eksemplar noen timer.

Jeg er svært fornøyd, rett og slett storfornøyd.

 

Nå er telefonen også rootet, og jeg tenkte jeg kan legge inn en liten kjapp veiledning her.. :)

 

Jeg har basert meg på veiledningen i Denne tråden på XDA

 

Men hos meg var det mye krøll, og Windows fikset ikke driveren for telefonen i Bootloader-mode.

 

Løsningen på dette var å modifisere en fil i Android SDK

 

Det er filen android_winusb.inf

Denne ligger typisk her: C:\Program Files\Android\android-sdk\extras\google\usb_driver

 

Her la jeg inn etter avsnittet om Google NexusOne inn:

[Google.NTx86]

;Google GalaxyNexus

%SingleAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_18D1&PID_4E30

%SingleBootLoaderInterface% = USB_Install, USB\VID_18D1&PID_4E30

%CompositeAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_18D1&PID_4E30&REV_0100

 

Dette fører til at driveren blir installert korrekt hos meg, men fortsatt kun ved manuelt søk etter driver!

Denne driveren brukes kun i bootloader-mode.

 

Deretter fulgte jeg oppskriften på XDA slavisk, måtte først åpne bootloaderen, noe som naturligvis førte til at telefonen ble wipet.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

Nå har jeg lekt og tullet litt med mitt eksemplar noen timer.

Jeg er svært fornøyd, rett og slett storfornøyd.

 

Nå er telefonen også rootet, og jeg tenkte jeg kan legge inn en liten kjapp veiledning her.. :)

 

Jeg har basert meg på veiledningen i Denne tråden på XDA

 

Men hos meg var det mye krøll, og Windows fikset ikke driveren for telefonen i Bootloader-mode.

 

Løsningen på dette var å modifisere en fil i Android SDK

 

Det er filen android_winusb.inf

Denne ligger typisk her: C:\Program Files\Android\android-sdk\extras\google\usb_driver

 

Her la jeg inn etter avsnittet om Google NexusOne inn:

[Google.NTx86]

;Google GalaxyNexus

%SingleAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_18D1&PID_4E30

%SingleBootLoaderInterface% = USB_Install, USB\VID_18D1&PID_4E30

%CompositeAdbInterface% = USB_Install, USB\VID_18D1&PID_4E30&REV_0100

 

Dette fører til at driveren blir installert korrekt hos meg, men fortsatt kun ved manuelt søk etter driver!

Denne driveren brukes kun i bootloader-mode.

 

Deretter fulgte jeg oppskriften på XDA slavisk, måtte først åpne bootloaderen, noe som naturligvis førte til at telefonen ble wipet.

 

kan du skrive hva man får på den nexusen i detaljer som man ikke får uten root siden du velger å gjøre det med en ny slik?

Lenke til kommentar

 

kan du skrive hva man får på den nexusen i detaljer som man ikke får uten root siden du velger å gjøre det med en ny slik?

 

Det primære for meg er backup av apps med tilhørende data, jeg bruker Titanium Backup til dette.. Titanium Backup er en av greiene som krever root.

 

Det er akkurat som med andre android-telefoner.

Lenke til kommentar

Minus:

- Litt smålag til tider

- Kan være litt stor for en del folk

- Ikke utskiftbart minnekort

- Middelsmådig kamera[/font]

- Liten intern lagringsplass

- Kjedelig design på baksiden

Flott anmeldelse!

 

I tester generelt oppsummeres det gjerne med plusser og minuser.

Når det gjelder minusene hadde det vært greit å få med om det er sannsynlig at disse kan rettes opp med en programvareoppdatering eller ikke. Ikke alle har kompetanse til å uttale seg om temaet, men da kan det taes med.

 

En negativ detalj kan være nok til å avskrive et framtidig telefonvalg.

 

Jeg valgte å droppe HTC Titan pga dårlig lyd, men om det er tilfelle fortsatt, vet jeg jo ikke.

 

Av disse punktene er det kun lag som kan gjøres noe med ved programvareoppdatering... I den forbindelse vil jeg tro endel applikasjoner vil bli bedre når de blir tilpasset Android 4.X. Galaxy Nexus er også den nye referansemodellen til Google, og vil få nye og optimaliserte versjoner av Android først, noe som igjen vil bety bedre ytelse.

 

Dårlig plass på internminnet er en ting som gjerne blir et mindre minus ettersom operatørene gir bedre og bedre priser på datatrafikk. Min Nexus S har 16GB, og jeg har aldri hatt behov for å rydde plass, det meste av min multimediahverdag går over datatrafikk.

Lenke til kommentar

Det står i wiki artikkelen om Galaxy Nexus at den har "unlocked bootloader, allowing root access". Hva betyr dette? Jeg trodde det betydde at du slapp å roote den. Tar jeg feil?

 

Min telefon kom med låst bootloader, så jeg måtte låse den opp.

Dersom den har åpen bootloader vil det bare si at du slipper å låse opp bootloaderen, og at det derfor er veldig enkelt å skaffe seg root-tilgang.

 

 

Hm. Finner ingen FM radio på Nexus prime'n min. Ser også ut til at de har droppet DLNA.

 

Det er som regel vanskelig å finne FM-radioen på telefoner uten.. :)

Lenke til kommentar

Jeg liker at du skriver "snop" kjempemye.

 

Ellers tøft å se en review av nexusen fra en bruker som ikke er på linje med "omg wtfx awsum?!".

 

Blir moro å se hva slags ICS enheter som er å få tak i til sommeren når det blir på tide med ny mobil, og hva slags konkurrenter som er ute da.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at det er så utrolig mange ting med denne telefonen som er utrolig bra, men det er flere småting som irriterer meg litt. Dette er småting i medfølgenede apps og OS som burde være på plass i mine øyne.

 

- Kan bare velge 15, 30 og 60 sekunder på sleep timer for skjermen.

- Alarm/klokke appen er veldig begrenset og tungvint å bruke.

- Kalenderen er fortsatt litt for begrenset og kan ikke fort se avtaler i månedsvisning(som på iphone f.eks)

- Kan ikke velge forskjellige bilder på wallpaper og lockscreen.

- Kan ikke fjerne google search bar fra hjemmeskjermene.

- Kan ikke lage folders i app drawer.

- Mye ustabilitet i progremmer, også medfølgende google apps som f.eks youtube.

- Screen tilt bruker lang tid og funker ikke alltid.

 

Alt i alt små ting i forhold til alt som er utrolig bra, men allikevel nok til at det plager meg litt.

Lenke til kommentar

Aaaah... Gleder meg til å motta min. Har lekt litt med nexusen og jeg elsket den. Kommer ikke til å kvitte meg med min SII helt enda, for jeg vet fremdeles ikke om Nexusen klarer å tippe den av tronen, men jeg er optimistisk! Aldri eid noen av nexusene, men har eller aldri vært så gira på en versjon av vanilla Android.

Lenke til kommentar

Jeg vil si at det er så utrolig mange ting med denne telefonen som er utrolig bra, men det er flere småting som irriterer meg litt. Dette er småting i medfølgenede apps og OS som burde være på plass i mine øyne.

 

- Kan bare velge 15, 30 og 60 sekunder på sleep timer for skjermen.

- Alarm/klokke appen er veldig begrenset og tungvint å bruke.

- Kalenderen er fortsatt litt for begrenset og kan ikke fort se avtaler i månedsvisning(som på iphone f.eks)

- Kan ikke velge forskjellige bilder på wallpaper og lockscreen.

- Kan ikke fjerne google search bar fra hjemmeskjermene.

- Kan ikke lage folders i app drawer.

- Mye ustabilitet i progremmer, også medfølgende google apps som f.eks youtube.

- Screen tilt bruker lang tid og funker ikke alltid.

 

Alt i alt små ting i forhold til alt som er utrolig bra, men allikevel nok til at det plager meg litt.

 

Flere av disse tingene funker på min Desire HD med 2.3.5, så vil da tro at det er på plass i 4.0 også...har du leita godt nok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...