Gå til innhold

580 vs 590?


Br0dskive

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har sett litt på nytt skjermkort og tenker at når jeg først skal oppgradere så skal det gjøres skikkelig. Jeg har derfor sett på 580 og 590 kortene, helst gigabyte sine.

Siden det er ganske stor prisforskjell på kortene har jeg et ganske vesentlig spørsmål.

Er det noe poeng å gå opp 1500 kroner fra et 580 til et 590? Vil jeg merke forskjell?

 

Jeg lurer også på om mine andre komponenter kommer til å dempe og sinke kortet?

 

Corsair TX 750W PSU

AMD Phenom II X6 1075T 3.00 GHz

ASUS corsair IV Formula

Crucial DDR3 Ballistix 8 GB ram

 

 

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var det jeg håpet å høre, med tanke på den store prisforskjellen.

 

Det skjermkortet jeg har for øyeblikket er et XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5.

 

Tror dere jeg vil merke en stor forskjell? Jeg spiller BF3 og skyrim og litt annet ymse.

Forskjellen er som dag og natt mtp å gå fra 5770 til 580/590 eller andre kort i toppsjiktet. Dette er helt naturlig da forskjellen som regel blir større jo lenger en venter med oppgradering.

Lenke til kommentar

BF3: Masse

Skyrim: En del

 

Alt kommer an på om spillet krever mer CPU eller GPU.

Skyrim krever to raske kjerner, din Phenom II X6 har seks relativt trege kjerner.

BF3 krever ikke mye CPU og kan bruke opp til åtte kjerner visstnok.

Leste et sted at jeg kan deaktivere to kjerner i BIOS og overclocke slik at det ga mer ytelse i programmer som kjører på færre kjerner. Vet du noe om det?

Lenke til kommentar

BF3: Masse

Skyrim: En del

 

Alt kommer an på om spillet krever mer CPU eller GPU.

Skyrim krever to raske kjerner, din Phenom II X6 har seks relativt trege kjerner.

BF3 krever ikke mye CPU og kan bruke opp til åtte kjerner visstnok.

Leste et sted at jeg kan deaktivere to kjerner i BIOS og overclocke slik at det ga mer ytelse i programmer som kjører på færre kjerner. Vet du noe om det?

Du får vel presset ut 3-400 MHz om du er god av dette. Ser ikke helt hvordan dette skal gjøre de store forskjellene når en firekjernet Sandy Bridge på 3.0GHz slår en Phenom II X4 på 4.5 GHz til gaming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...