Gå til innhold

hvilken av disse er best som normalzoomlinse på canon d50


Anbefalte innlegg

som overskriften sier vill jeg nå bytte ut 18-55 orginallinsa til noe bedre hvilken av disse bør jeg velge? og hvorfor, og er de noe bedre en canons standard 18-55

 

http://www.japanphoto.no/product/objektiver/canon-fatning/normalzoom/tamron-sp-af-28-75mm-di-for-canon/

 

http://www.japanphoto.no/product/objektiver/canon-fatning/normalzoom/sigma-17-70mm-f2.8-4-dc-macro-os-hsm-for-canon/

 

tusen takk for alle svar, dette er en julepresang til meg selv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tamron 28-75 er beregnet på fullframekamera - ville heller hatt et annet zoomintervall som normalzoom på cropkamera.

 

Så kommer spørsmålet: Hva er det du er misfornøyd med på objektivet du har i dag?

EF-S 18-55 IS har laber byggekvalitet og er lyssvak, men er faktisk forholdsvis skarp til prisen.

 

Hvis du savner lysstyrke - vurder Tamron 17-50/2.8 uten VC - den er skarp og lyssterk!

Hvis du savner litt skarphet og zoomområde - vurder EF-S 15-85 IS - den er skarp til å ha så stort brennviddeomfang.

 

Hva for noe annen optikk har du?

 

Det kan godt være at det er en bedre løsning å supplere objektivet du har med noe som gir mer - for eksempel en telezoom (EF-S 55-250 IS, EF 70-300 IS, EF 70-200/4L), et fastobjektiv (Sigma 30/1.4, EF 50/1.4, EF 50/1.8), et makroobjektiv (EF 100/2.8 Macro, EF-S 60/2.8 Macro), stativ, en blits (430 EXII) eller annet...

Lenke til kommentar

Da ville jeg kikket på enten fastoptikk eller en f/2.8-zoom.

 

Beste er EF-S 17-55/2.8 IS, men den er dyr.

Tamron 17-50/2.8 uten VC er like skarp, men mye billigere. Den har ikke bildestabilisering (den med VC er dårligere optisk) og har mer støyende autofokus, men er i min bok mer for pengene.

 

Og ja - sjekk bruktmarkedet! Du får mye mer for pengene hvis du kjøper brukt.. :)

Endret av Trondster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...