Gå til innhold

Adobe premiere vs Sony Vegas


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2 bekjente som begge er utdannet innen regi (men som jobber med webutvikling...) har laget noen musikkvideoer tidligere og alt er gjort i Vegas og de sier iallefall at det er mye mer brukervennlig, mye mindre maskinkrevende og logisk å bruk enn Premiere.

 

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Fordelen med Sony Vegas er at det er mye billigere. Premiere Pro er et mer avansert profesjonelt program.

 

Les denne posten for linker til avanserte gratisprogrammer; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1399624&view=findpost&p=18698659

 

Så hvis man ser bort fra pris så er Adobe Premier best?

 

 

http://www.dinside.no/856449/adobe-premiere-elements-mot-sony-vegas-movie-studio-hd

Best på videoredigering?

Adobe Premiere Elements mot Sony Vegas Movie Studio HD

 

Når du har vokst ut av gratisprogrammer, hva velger du? Adobe eller Sony?

Endret av Welcome2Brazil
Lenke til kommentar

Fordelen med Sony Vegas er at det er mye billigere. Premiere Pro er et mer avansert profesjonelt program.

 

 

Det er noe billigere ja.

Premiere Pro: ca. 8500

Sony Vegas Pro: ca. 5700

 

Men prisforskjellen reflekterer ikke forskjellen mellom kvalitet og funksjoner. Jeg vet ikke om man kan gjøre så mye mer med Premiere Pro enn man kan med Vegas Pro.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri redigert en video i hele mitt liv, og sjekket litt rundt. Skulle bare lage litt BF3 filmer etc.

 

Endte opp med å prøve Sony Vegas, og må si at det er ett veldig brukervennlig program som bruker veldig lite maskinkraft. Masse bra tutorials på nett og funksjoner som er enkle og bruke.

 

Vil virkelig anbefale Vegas Pro, tror Premiere Pro er mer beregnet på profesjonell bruk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...