Gå til innhold

løpemaskin gir kneskader, og sykling gjør meg treigere


Anbefalte innlegg

jeg er fotballspiller, og vil være aktiv så ofte som mulig, løping ute er umulig, -15 grader + is og snø, vil ikke risikere føttene mine siden det er ikke sesongstart.. vi trener to ganger fotball, men jeg vil trene minst 2 ganger til i tilleg, altså løpe eller whatever som gjør meg slitten bare for å bruke kondisen min, løpemaskin er dritt, den er bra man kan løpe som om det var ute, men jeg fikk kneskade av den,vet ikke om det at jeg trente for hardt, løpte sånn intervaller, 2 min på 15, 2 min på 18 og en min på 20, det maske også om igjen og om igjen,, og sykling vet jeg at det gjør meg treigere til å løpe, hva kan jeg ta da?

det er noe sånn stepper machine og elliptical machine på treningsenteret, eller hva dem hetter, er de bra for fotballspillere, siden det er mye knebøy og sånn, plus at man blir skikkelig trøtt av det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan evt gå raskt på tredemølle isteden for å løpe, ellipsemaskin eller bruke romaskin. De to siste har minst belastning på knær. Svømming kan du også vurdere. Hvis du har vondt i knærne over lengre tid ville jeg tatt meg en tur til en fysioterapaut.

nei det skjedde bare ifjor og etter jeg begynte med løpemaskinen, og jeg søkte på nettet det er mange som har fått samme skade fra den driten,,

Lenke til kommentar

Du kan evt gå raskt på tredemølle isteden for å løpe, ellipsemaskin eller bruke romaskin. De to siste har minst belastning på knær. Svømming kan du også vurdere. Hvis du har vondt i knærne over lengre tid ville jeg tatt meg en tur til en fysioterapaut.

nei det skjedde bare ifjor og etter jeg begynte med løpemaskinen, og jeg søkte på nettet det er mange som har fått samme skade fra den driten,,

 

Ja men å få en skade fra å løpe på tredemølle er grunn til å oppsøke fysio, uansett om andre har skadet seg også :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...