Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får jeg garanti?


Anbefalte innlegg

jeg har en bærbar pc; asus N53S, jeg har hatt den i et år og jeg formaterte den for et par dager siden. Plutselig nå så har skjermen blitt helt bugga og rar og på høyre side har det dukket opp fullt av røde streker på skjermen. Noe er galt med skjermen, ser ut som døde pixler men er veldig mange, jeg vet ikke helt hva som er problemet og skal sende den inn på reprasjon. Men det tar 2 måneder å sende inn til asus osv. så det jeg lurer på er om garantien dekker dette?

Og viss ikke hva tror dere er billigest av å få den fiksa eller å kjøpe ny ekstern skjerm?

 

Takk for svar på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har en bærbar pc; asus N53S, jeg har hatt den i et år og jeg formaterte den for et par dager siden. Plutselig nå så har skjermen blitt helt bugga og rar og på høyre side har det dukket opp fullt av røde streker på skjermen. Noe er galt med skjermen, ser ut som døde pixler men er veldig mange, jeg vet ikke helt hva som er problemet og skal sende den inn på reprasjon. Men det tar 2 måneder å sende inn til asus osv. så det jeg lurer på er om garantien dekker dette?

Og viss ikke hva tror dere er billigest av å få den fiksa eller å kjøpe ny ekstern skjerm?

 

Takk for svar på forhånd.

 

http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=reklamasjon

Lenke til kommentar

sry, skjønte ikke helt hva du mener taz. men det tar 2 måneder pga. jeg først på sende den til MPX (der jeg kjøpte den), så må de sende den til asus, så må asus sende den tilbake til mpx igjen så til meg. Men om garantien ikke dekker skaden må jeg betale for hele frakten som blir på 4-500 kroner. så jeg vil være sikker på om garantien dekker det... :)

Lenke til kommentar

Hei Håvard.

 

Kan du beskrive disse røde strekene litt nærmere?

 

I utgangspunktet er det en garantisak dersom strekene er helt vertikale, eller horisontale. Dersom det ser ut som sprekker i skjermen, har den mest sannsynligvis fått en støt-skade (ikke garanti).

Lenke til kommentar

sry, skjønte ikke helt hva du mener taz. men det tar 2 måneder pga. jeg først på sende den til MPX (der jeg kjøpte den), så må de sende den til asus, så må asus sende den tilbake til mpx igjen så til meg. Men om garantien ikke dekker skaden må jeg betale for hele frakten som blir på 4-500 kroner. så jeg vil være sikker på om garantien dekker det... :)

EDIT.

 

Maskinen skal ikke innom MPX

 

Følg denne(link under),går mye raskere Ring gjerne ASUS Support først på 23 16 26 82

 

http://www.mpx.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=retur-asus

 

Om garantien bare er 1 år så kan du reklamere,det kan du gjøre inntil maskinen er 5 år gammel...Du må self ikke ha skaden skjermen selv,feks. mistet den i bakken o.l

 

Feilen du beskriver kan komme av at skjermkortet i maskinen har tatt kveld,ikke nødvendigvis feil på skjermen..

 

UAnsett så dekker garanti/reklamasjon feilen gratis for deg så lenge du ikke har skadet skjerm/maskin.

Endret av taz
Lenke til kommentar

Står ikke på den siden at det tar 2 måneder å sende inn til asus osv.

 

Det står at du har 2 måneder på deg til å klage om du mener det er noe galt med maskinen.

 

Det må du nok finne deg i...om den sendes utenlands..feks..kan du ikke regne med å få den dagen etter.Men der du kjøpte den skal de jo ha ett verksted...nok en grunn til å velge å handle på Elkjøp kanskje?Kan jo legge til att jeg var ute for nesten det samme for mange år siden..fikk gratis skjerm jeg da...hos Elkjøp.

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...