Gå til innhold

Kommentarer til min første mod (htpc) (minor modem warning)


Anbefalte innlegg

Da har man endelig fått bilder av modden min.

Bygd opp fra grunnen med chassiset til en gammel VHS-spiller.

Frontplaten er samme type som blir brukt i bakre sidevindu på biler (meget sprøtt med andre ord). Hadde endel problemer med å sage det til, da det sprakk for et godt ord. Har også lakket dette med bengalakk og etter lakkinga la jeg en film over. Sånn film man bruker på skolebøker feks.

 

 

 

Beklager kvaliteten på bildene. Har et ikke alt for bra GSmart Mini 3 uten blitz. Samt, så mangler jeg photoshop, så hvis noen kunne tenke seg å fikse litt på bildene, ville jeg vært meget takknemlig.

 

Alle kommentarer er velkommen.

 

Ps. Hvis noe skulle lure, så er HTPC'n den store grå boksen med kun EN knapp midt på.

 

 

anlegg.JPG

anlegg2.JPG

anlegg3.JPG

anlegg4.JPG

anlegg5.JPG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis noe skulle lure, så er HTPC'n den store grå boksen med kun EN knapp midt på.

 

Mao. den boksen med EN knapp er PC'n.

Den boksen med knappene på er DVD-spilleren min, hehe.

 

Ergo så har jeg ikke en reset knapp. Ser ikke vitsen med det, da den aldri blir brukt, og maskina står på døgnet rundt.

 

Den er også i nettverk med resten av maskinene mine i stua (2 stk + denne), dog bare med 10 mbit, men går helt fint å spille av film uten hakkin noen plass fordet :)

Lenke til kommentar

litt vanskelig å dømme noe i det hele tatt ut fra de (unnskyld) jæævlig dårlige bildene. På bildene ser greia nesten ut som en skuff av noe slag, med en knott i midten, men det er vel grunn av kameraet?

 

Digitalkamera kan du kjøpe for litt over 300 kroner, dog bare 640x480 piksel i max oppløsning og kun 2Mb minne som er internt, men det blir jo likevel bedre enn de bildene der tenker jeg meg.

Lenke til kommentar
litt vanskelig å dømme noe i det hele tatt ut fra de (unnskyld) jæævlig dårlige bildene. På bildene ser greia nesten ut som en skuff av noe slag, med en knott i midten, men det er vel grunn av kameraet?

 

Digitalkamera kan du kjøpe for litt over 300 kroner, dog bare 640x480 piksel i max oppløsning og kun 2Mb minne som er internt, men det blir jo likevel bedre enn de bildene der tenker jeg meg.

 

 

:lol: en av de bedre, hehe

Vel, kameraet som jeg bruker har visstnok 1600*1200 på medium oppløsning

(kameraet er på 2 megapixel ), men det er noe dritt da det ikke har blitz. Har i tillegg skalert ned bildene fra 1600*1200 til 640*480, da det tar kortere tid for brukerne og laste tråden. Har orginalbildene liggende på disk.

Som sagt ,så brukte jeg chassiset til en gammel VHS-spiller som jeg jobbet meg utifra,. Er vel kanskje ikke det beste, men det funker, det er vel det viktigste...vil jeg tru.

 

Takker for kommentar

 

Edit : Her er orginalbildene i 1600*1200 oppløsning for dem som måtte være interresert. obs! ca. 6 MB.

 

http://privat.bluezone.no/ehartvigsen/anlegg.rar

Lenke til kommentar
Røyker du noe sinnsykt?? Eller er det bare et elendig kamera du har?? :lol::D

 

Hehe, har nok bare et kamera som suger noe helt for jævli når det kommer til innendørs-bilder.

 

Offtopic:

Noen som bor i Harstad med et bedre kamera som kunne hjulpet meg med å få tatt noen bedre bilder?

Lenke til kommentar
Er det jeg som er sjeiv eller står den knotten mer mot høyre en venstre?

 

(Antar at du hadde planer om å ha den i midten)

 

Joda, du har nok helt rett. Den skal egentlig være i midten, men jeg kom litt skjevt ut, og måtte bare gjøre det beste ut av det.

Er for tiden på utkikk etter en alu.-plate jeg skal ha der istedet.

Pga. lakken som jeg har på gir ikke den alu-looken jeg vil ha.

Samt så skal jeg bytte ut dekslet som står på, siden det tilhører VHS-spilleren orginalt, blir det bittelitt for lavt. Skal se om jeg ikke får det også i alu eller stål. Noen som vet hvem/hvor jeg kan få dette saget til, samt materialet? Bilopphøggern kanskje? Tips mottas med stor takknemlighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...