Gå til innhold

Ny mobil til 14 åring.


TomasG

Anbefalte innlegg

Hei :)

Er en gutt på 14år som skal ha ny telefon.

Mobilen kommer hovedsaklig til å bli brukt til facebook, spotify, spilling, sende meldinger å ringe.

Telefonen skal ikke være større en 4,3 tommer og den skal ha et bra design.

Helst ikke dyrere en 4500, men kan strekke meg til 5000.(Kan gjerne være billigere)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er villig til å legge fire tusenlapper i en ny telefon, så er Galaxy S2 virkelig å anbefale. Det er en fantastisk telefon med mange muligheter, men er nok på mange måter litt "overkill" for en 14-åring. Du kan klare deg med noe billigere, for eksempel en av modellene til Huawei.

 

2869* uten operatørlås...

Lenke til kommentar

Om det er operatørløs eller ikke er normalt av liten betydning. Det er uansett 12 måneders bindingstid på slike tilbud, så man får i praksis telefonen på avbetaling. Telenor har f.eks. operatørløs, men man får låst opp telefonen gratis så lenge man har bindingstid - nettopp fordi Telenor er sikret at man enten forblir kunde eller betaler for å stoppe abonnementet.

Lenke til kommentar

For mange abonnement er det høyere månedspris under bindingstiden. Jeg kjenner ikke til Tele2, men jeg har vært Telenor-forhandler og kjenner systemet ganske godt. Man skal kjenne sitt eget forbruk ganske godt for å virkelig spare noe særlig. Jeg kjøpte min egen Galaxy S2 uten abonnement.

 

Tilbudet jeg snakker om er Tele2 Champion. Koster egentlig 0 kroner/mnd, men de første 12 månedene må du betale 239 kroner i måneden. Minste totalpris ER 2869.

Lenke til kommentar

For mange abonnement er det høyere månedspris under bindingstiden. Jeg kjenner ikke til Tele2, men jeg har vært Telenor-forhandler og kjenner systemet ganske godt. Man skal kjenne sitt eget forbruk ganske godt for å virkelig spare noe særlig. Jeg kjøpte min egen Galaxy S2 uten abonnement.

 

Tilbudet jeg snakker om er Tele2 Champion. Koster egentlig 0 kroner/mnd, men de første 12 månedene må du betale 239 kroner i måneden. Minste totalpris ER 2869.

Det er snakk om en 14 åring her, han kan faktisk ikke juridisk tegne et abonnement med noen mobiloperatør.(Det må i så fall foreldrene hans gjøre)

Lenke til kommentar

Med de kriteriene (facebook, spotify, spilling, sende meldinger å ringe) så vil jeg påstå at en Windows Phone er det beste valget. WP, IOS og Android har alle muligheter for Spotify, og SMS/ringing.

 

Du får også Facebook og spilling på alle 3 plattformene, men jeg vil påstå at Windows Phone skiller seg fra de to andre på disse områdene med Xbox-integrering og en dyp og unik integrering med Facebook.

 

Når det kommer til telefoner så er det disse 3 som er de beste WP-telefonene.

 

Nokia Lumia 800 (denne mangler front facing kamera)

HTC Titan (4,7", men er nok den beste WP-telefonen på markedet pdd)

Samsung Focus S (vet ikke om denne er tilgjengelig her til lands)

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

For mange abonnement er det høyere månedspris under bindingstiden. Jeg kjenner ikke til Tele2, men jeg har vært Telenor-forhandler og kjenner systemet ganske godt. Man skal kjenne sitt eget forbruk ganske godt for å virkelig spare noe særlig. Jeg kjøpte min egen Galaxy S2 uten abonnement.

 

Tilbudet jeg snakker om er Tele2 Champion. Koster egentlig 0 kroner/mnd, men de første 12 månedene må du betale 239 kroner i måneden. Minste totalpris ER 2869.

 

Dette er litt feil. Det koster ikke 0 egentlig, men 49 da mobilsuft med 100MB i måneden er inkludert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...