Gå til innhold

å lære norsk


joke4joker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg er franskmann og jeg prøver å lærer meg norsk. Jeg lurte på hvis noen kunne hjelpe meg med norsk barnboker eller norskkurs boker.

 

Mange takk.

Charlie

 

I guess it would be easier with an english reply?

 

Anyway, my first tip may be to use a app if you got a smart phone, I am currently learning french this way and it works fine =)

 

I also found this link, in norwgian :p but you can use google translate http://www.eldrid.ch/norsk/linker.htm

 

I did not find any good books tough :/

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Mephisto-: hvis han vil lære seg norsk, så er det vel bedre å gi ham et svar på norsk (selv om han per i dag kan engelsk bedre)..?

 

Charlie: Har du lært deg det du allerede kan selv? Isåfall syns jeg du er veldig flink :)

 

Jeg har prøvd å lære et par kompiser fra Nederland litt norsk (på hobbynivå), og da har vi i tillegg til mine egne norskkunnskaper brukt Troll i ord litt. Det er en grei bok å lære basisen i språket av :)

Alternativt kan du se litt på denne boka.

Og jeg kan også prøve og hjelpe hvis du har spørsmål :)

 

Bor du i Norge? Isåfall kan du nok finne alle disse bøkene (og bøkene nevnt under) på et bibliotek nær deg (eller gjennom Samsøk). Om ikke så kan du være heldig å finne dem på større bibliotek i Frankrike som har en større internasjonal avdeling/språkhylle.

 

Bøker ellers:

- Hvordan forstå og bruke en nordmann: en bruksanvisning med feilsøkingsskjema - humorbok om nordmenn og norsk kultur, forholdsvis enkelt språk. Humorbøker og bøker med skråblikk på mennesker/samfunn/andre ting er generelt å anbefale.

- Barne- og ungdomsbøker med lett språk. Her kan du finne bøker av alt fra Anne Cath. Vestly og Astrid Lindgren, til Jon Ewo, Arne Berggren, Trond Brænne og Arne Svingen.

Lenke til kommentar

Mange takk Samara for svaret ditt. Nei, jeg bor ikke i norge enna, men neste år, skal jeg prøve å finne en jobb som au pair. Og ja, jeg har lært meg norsk alene. Men der er ikke for vanskelig. Mindre enn fransk. Jeg letter etter boker som kaller "Stein på stein" og "Her på berget". Men de koster for mye hvis jeg kjøper dem fra Frankrike. Så, gud tilgi meg, har jeg "downloaded" dem på nett. Ja ja, det er ikke bra ^^'

Samara, vil du ha lyst til å snakke med meg enten på skype eller på en andre utvei ?

Ha det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mange takk Samara for svaret ditt. Nei, jeg bor ikke i norge enna, men neste år, skal jeg prøve å finne en jobb som au pair. Og ja, jeg har lært meg norsk alene. Men der er ikke for vanskelig. Mindre enn fransk. Jeg letter etter boker som kaller "Stein på stein" og "Her på berget". Men de koster for mye hvis jeg kjøper dem fra Frankrike. Så, gud tilgi meg, har jeg "downloaded" dem på nett. Ja ja, det er ikke bra ^^'

Samara, vil du ha lyst til å snakke med meg enten på skype eller på en andre utvei ?

Ha det.

 

Sent svar, men men. Kan sikkert hjelpe deg litt, men dette er da svært variert tid og trenger ikke hjelp med fransk. Tenker nok ikke noe på å lære deg det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...