Gå til innhold

Hvordan SENDE en 50" flatskjerm tv?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et "problem" som jeg ikke tenkte på før..

Jeg skal flytte om et par dager og vil gjerne SENDE tv'en min til mitt nye hjem. Problemet her er jo at tv'en er 50" (LG PS8000), noe som gjør at Posten tar seg ikke av dette.

HVEM og HVORDAN skal jeg få fraktet/sendt tv'en min fra Bergen til Finnmark?! Hvem er det som tar seg av slike store frakt da..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Posten tar seg av dette. Bare du blar opp nok penger til de så gjør de det.

Posten? Nei. De gjør jo ikke det da. TV'en veier over tillatte 35kg. Min veier 41kg MED embalasjen. Så jeg får ikke sendt den med posten.

Kan dog sende pakken som bedrift, men vet ikke hvem/hvilken bedrift jeg kan benytte meg av da... Vil jo seff ha det billigst mulig så...

Skrevet (endret)

Da blir det budbilselskaper el.l. og det koster.

Sendte noen høyttalere fra Tønsberg til Tromsø for en stund siden og da ble Schenker rimeligst og det kom på rundt 3.000 kr inkl. forsikring.

Endret av datating
Skrevet

Posten tar seg av dette. Bare du blar opp nok penger til de så gjør de det.

Posten? Nei. De gjør jo ikke det da. TV'en veier over tillatte 35kg. Min veier 41kg MED embalasjen. Så jeg får ikke sendt den med posten.

Kan dog sende pakken som bedrift, men vet ikke hvem/hvilken bedrift jeg kan benytte meg av da... Vil jo seff ha det billigst mulig så...

Som nevnt ovenfor: Pall!

Trur det er snakk om 1.000kr i frakt over så lange strekker, men det blir 1/3 av prisen av det et budfirma ville ha gjort.

Skrevet

Skjønner ikke at Bring skal være SÅ vanskelig...

Jeg har nå funnet frem til at med Hurtigruten koster det 1100kr å frakte TV'en, med DHL koster det "ca. 1000kr", pluss minus. Og det er de alternativene jeg har. Pall på Døren hos Bring har jeg enda ikke fått noe konkret svar på såh..

Men ja, akkurat nå ser det ut til at jeg MÅ selge TV'en....dessverre og beklagelig. Men siden det koster SÅ mye å sende fra Bergen til Alta så er vel det beste å selge også kjøpe en ny tv istedenfor. :(

Men hvorfor har det seg til at bedrifter som f.eks netonnet.no får sendt ut tv'er og sånt for bare 500kr? Jeg har også muligheten til å sende ut via bedrift, men hvordan får jeg sendt det for 500kr da..? Noen som vet? Må jeg kanskje ha en slags avtale da, eller?

Skrevet

Men hvorfor har det seg til at bedrifter som f.eks netonnet.no får sendt ut tv'er og sånt for bare 500kr? Jeg har også muligheten til å sende ut via bedrift, men hvordan får jeg sendt det for 500kr da..? Noen som vet? Må jeg kanskje ha en slags avtale da, eller?

Kvantumsrabatter gjelder også på sending av pakker vel.

Skal man sende 1000-vis ac pakker i året er det alltid noen som gjør det.

Tenk om Posten skulle si nei til slike store kunder, da hadde de nok blitt lagt ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...