Gå til innhold

Forhindre hvilkemodus når bærbar skjerm lukkes ved f.eks bruk av VLC?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Kobler ofte til den bærbare maskinen til TV når jeg skal se på film. Synes det da er irriterende å ha skjermen opp, mens jeg ser på filmen. Lukker jeg skjermen går maskinen i hvilemodus. Synes også det er greit at maskinen går i hvilemodus når jeg lukker skjermen når jeg IKKE ser på film. Dermed kan jeg ikke gå via windows sin strømstyringsplan for å forhindre dette. Finnes det et program som forhindrer hvilemodus f.eks kun når VLC kjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo bare og endre de orginale strømplaninnstilingene på windows, lukkerinnstillinger :)

 

Start -> Søk eller "lukk" -> Trykk på "endre hva som skjer når lokket lukkes" -> Så tror jeg du finner ut resten selv :) men viss ikke, si ifra :)

 

Endrer jeg til at maskinen ikke skal gå i hvilemodus via windows når lokket lukkes vil den alltid gjøre det. Ikke bare når jeg bruker f.eks VLC. Poenget er at jeg vil at den ikke skal gå i hvilemodus når lokket lukkes kun når jeg kjører et spesifikt program/ koblet til TV.

Endret av dinosauren
Lenke til kommentar

Endrer jeg til at maskinen ikke skal gå i hvilemodus via windows når lokket lukkes vil den alltid gjøre det. Ikke bare når jeg bruker f.eks VLC. Poenget er at jeg vil at den ikke skal gå i hvilemodus når lokket lukkes kun når jeg kjører et spesifikt program/ koblet til TV.

 

gå til kontrollpanel -> strømalternativer -> Rediger planinnstillinger

:new_woot:

Lenke til kommentar

Det er sikkert mulig å la noe software bestemme om den skal gå i hvilemodus eller ikke avhengig av om spesifik software kjører der og da... (har ikke spesifikt forslag for programvare for dette - men det eksisterer sikkert).

 

Men den mye mindre kompliserte løsningen er jo bare å slå av den funksjonen - og heller sette opp hurtigtasten for sovemodus (eller strømknappen om du foretrekker). Det er vel ikke særig mye ekstraarbeid å trykk to knapper når du skal bruke sleep-mode før du lukker lokket - og da får du jo full kontroll.

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...