Gå til innhold

Hvordan ble pyramidene bygd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som har noen dokumentarer eller lignende youtube klipp/filmer som de kan anbefale?

Jeg anbefaller deg å lese Earths forbidden Secrets

Chapter Nine

The Tale of the Sumerians

 

Our story does not even begin until the mid 1800’s because it was then that archeologists first

discovered the remains of the ancient civilization of Sumer. The subsequent wealth of hitherto

unknown records meticulously documented on, not hundreds or thousands, but tens of thousands

of clay tablets uncovered by archeologists that were compiled by the scribes of this ancient

culture has since astounded Archeologists, Theologians and scholars alike.

The Ancient civilization of Sumer existed in the area of the Persian Gulf that was once known

as Mesopotamia (now southern Iraq). The Sumerian writings are perhaps the oldest record of an

actual civilization that we have any real knowledge of and, through clay tablets, cylinder seals

and stele, the Sumerians have provided us with a graphic and richly detailed version of mans

early histories including the story of creation, both of the earth and of man.

 

 

Lenke til kommentar

ser ut til at min link ikke fungerer lenger, bra du la ut en ny :)

 

Når det kommer til innhold tyder jo det meste på at Egypterne ikke bygget pyramidene, at det i det hele tatt kan hevdes er vanskelig å forstå.

 

edit: kunklusjonen til den religiøse arkeologen føler jeg viser tydelig hvordan resten av verden ser på dette.."at noen andre bygget pyramidene er utenkelig"

Det ser ut til at den gjør for mye skade, noen vil ikke at folk skal se den gitt, nå er min link vekk og ^^ , men finnes fortsatt der ute "Revelation of the Pyramids"

Lenke til kommentar

historieboka i nork pensum er uakseptabel i mine øyne..

 

Jeg tror nok ikke det er i historie du finner de største manglene i norsk pensum. Jeg kunne tenke meg å se litt mer logikk og vitenskapsteori allerede ganske tidlig i skolesystemet. Der kunne man for eksempel lære litt om effekten av kirsebær-plukking.

 

yup og ikke minst mer Freud. ikke den dritten psykiatrien må jobbe etter.

Lenke til kommentar

historieboka i nork pensum er uakseptabel i mine øyne..

 

Jeg tror nok ikke det er i historie du finner de største manglene i norsk pensum. Jeg kunne tenke meg å se litt mer logikk og vitenskapsteori allerede ganske tidlig i skolesystemet. Der kunne man for eksempel lære litt om effekten av kirsebær-plukking.

 

yup og ikke minst mer Freud. ikke den dritten psykiatrien må jobbe etter.

 

Beklager at kommentaren min var litt for subtil. Den var ment som en kritkk av videoen du lenket til. Den videoen plukket opp alle mulige rare og mindre rare påstander som pekte i en retning, men overså eller avviste alt så pekte i andre retninger. Mange av påstandene er påfallene og vanskelig å forklare (forutsatt at de faktisk er sanne - det er ganske omfattende å gjøre, så det har jeg ikke en gang forsøkt på for de fleste påstandene). Andre påstander, spesielt det som angår tallmessige forhold i konstruksjonen av pyramidene er egentlig ikke noe rart i det hele tatt. Selv i en mengde helt tilfeldige tall kan man finne tilsynelatende mønstre og betydninger om man bare går inn for det.

 

Den viktigste kritkken jeg har av teorien om tidligere sivilisasjoner på et så høyt teknologisk nivå som det antydes i videoen er mangelen på artefakter. Hvis de faktisk hadde avanserte verktøy hvorfor har ingen deler av disse overlevd? Vi finner jo primitive verktøyer fra den perioden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ser ut til at min link ikke fungerer lenger, bra du la ut en ny :)

 

Når det kommer til innhold tyder jo det meste på at Egypterne ikke bygget pyramidene, at det i det hele tatt kan hevdes er vanskelig å forstå.

 

edit: kunklusjonen til den religiøse arkeologen føler jeg viser tydelig hvordan resten av verden ser på dette.."at noen andre bygget pyramidene er utenkelig"

Det ser ut til at den gjør for mye skade, noen vil ikke at folk skal se den gitt, nå er min link vekk og ^^ , men finnes fortsatt der ute "Revelation of the Pyramids"

 

da prøver vi igjen se hvor lenge det varer :)

http://www.youtube.com/watch?v=2KBTT7ptbKQ

Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk til alt som ikke kan bevises. Derfor er jeg også skeptisk til den tradisjonelle forklaringen på hva pyramidene er, og hvordan de ble bygget.

 

Man kommer til et punkt der man må innse at den tradisjonelle historien kommer til kort. Det er veldig, veldig, veldig mye som ikke stemmer, både med pyramidene og andre store byggverk rundt om i verden.

 

Det er ingenting som tyder på at de ble bygget av utenomjordiske. Men jeg tror ganske sikkert at forfedrene våre var langt mer avanserte enn vi i dag tror, og at man muligens var oppe på et middelaldersk teknologinivå for kanskje ti tusen år siden, eventuelt før slutten på istiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke satt meg så mye inn i hvordan de forskjellige pyramidene kan ha blitt satt sammen.

Men hvis man går etter logikk så så er det mest sannsynlig at pyramidene ble bygd like etter syndefloden. Ca 50 år etter syndefloden ble nok pyramidene bygd på grunn av all den gjørmen som har dannet seg under den store flommen. Selve pyramiden er ikke bygd av gjørme men av praktiske årsaker og når det gjelder bygnings fundament osv så er nok det mest sannsynlig.

 

Dere som tror at syndefloden ikke har eksistert og hvis dere vil diskutere dette med meg så send meg PM!

Lenke til kommentar

Det er ingenting som tyder på at de ble bygget av utenomjordiske. Men jeg tror ganske sikkert at forfedrene våre var langt mer avanserte enn vi i dag tror, og at man muligens var oppe på et middelaldersk teknologinivå for kanskje ti tusen år siden, eventuelt før slutten på istiden.

 

Her tror jeg du er inne på noe.

 

Flere eldre sivilisasjoner, eks. de gamle grekerne, hadde gjort store fremskritt innen vitenskap lenge før jesu fødsel.

 

Vitenskap var høyt verdsatt og fremmet av staten. Man hadde teoretisert at jorda var en del av et større solsystem, med flere planeter i bane rundt sola i sentrum. Eratosthenes hadde med stor nøyaktighet kartlagt jordas omkrets..

 

Det er et tankekors at kirke og religion, med undertrykkelse av ny viten, kunne sette oss nærmere 2000 år tilbake i tid.

 

Edit: Skriveleif

Endret av Craap
Lenke til kommentar

Det er et tankekors at kirke og religion, med undertrykkelse av ny viten, kunne sette oss nærmere 2000 år tilbake i tid.

Det var først og fremst krig og imperiers fall som satte oss tilbake, ikke kirken. Kirken virket riktignok tidvis som en bremsekloss på gjenoppbyggingen av viten. Men kirken virket også tidvis positivt; tidlige læresteder var gjerne i regi av kirken.

 

 

Jeg tror heller ikke at estimatet '2000 år tilbake i tid' er reellt. Mye av det grekerne hadde tenkt gikk riktignok tapt i vesten (kunnskapen overlevde i hovedsak i den arabiske delen av verden) og ble ikke introdusert igjen før omkring 1000 år senere. Det teknologiske tilbakeskrittet ser ut til å være langt mindre, noe man ser på de fantastiske kirkebyggene som ble konstruert i "den mørke middelalderen".

 

 

Lenke til kommentar

Personlig kan jeg fint se for meg at pyramidene og sfinxen ble bygget før forrige istid tok slutt, og at man f.eks brukte nilen, som da rant rett bak der pyramidene er i dag, til å transportere ting. I tillegg er det slik at mennesker i dag, i nesten like stor grad som før, lever med sjøkanten. De siste 21000 årene har havnivået økt med 120 meter. Mer enn nok til å svelge hele sivilisasjoner. Rundt 15000 år og 11000 år er det også store hopp innenfor disse 120 metrene.

Endret av Runinho
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...