Smokeeye Skrevet 1. desember 2011 Skrevet 1. desember 2011 Kan ha 16GB minne for alt "jeg" bryr meg om, original .exe TESV fil er cappa på 2GB, det er *end of story*. Søk på "Skyrim LAA exe" og du vil finne et lite program som løser denne knuten og gjør at du kan bruke all maskinminne. Du kan fortsette og gjenta dette for deg selv til du blir grønn i trynet, det endrer ikke det faktum at Skyrims utviklere sier at 8Gb er anbefalt minnemengde for å kjøre Skyrim optimalt. Jeg velger og tro at de som har lagd spillet muligens har bittelitte grann mer pondus enn deg når de uttaler seg om sitt eget spill. EDIT: Du kan jo evt. ta kontakt med utviklerne og fortelle dem at dette har de ingen peiling på, og be dem endre spesifikasjonene til det du mener er det riktige. Stor forskjell på hva systemet bruker av minnet og SPILLET selv. Original TESV.exe bruker kun 2GB, er jo ikke vanskelig å finne det ut, start spillet -> Ctrl + alt + del -> Taskmanager -> Performance. Tar du vekk cappen vil du merke nevnverdig bedre laste tider, mindre textures popins (for de som har det), da mer av spillet blir cachet. Er jo en død diskusjon, og det er en veldig god grunn for at det ble stor ståhei i alle spillmedier da siste oppdatering kom, ikke 1.2 patchen, men den på ca 18mb, da de la på denne sperren igjen for de som hadde brukt LAA løsningen.
Klykken- Skrevet 1. desember 2011 Skrevet 1. desember 2011 Jeg har fått igang PCen min, med Q6600, 4GB DDR2 800MHz minne, ATI 5770, hvor alt er uklokket. Skyrim fungerte overraskende bra på denne PCen, og med en oppløsning på 1920x1080 har jeg alle innstillinger på "high". Ser forøvrig flott ut, uten at jeg har noe å sammenligne med. Skyggene har litt dårlig kvalitet, og det samme gjelder teksturene. Men det overlever jeg.
Zabaniya Skrevet 1. desember 2011 Skrevet 1. desember 2011 Jeg har fått igang PCen min, med Q6600, 4GB DDR2 800MHz minne, ATI 5770, hvor alt er uklokket. Skyrim fungerte overraskende bra på denne PCen, og med en oppløsning på 1920x1080 har jeg alle innstillinger på "high". Ser forøvrig flott ut, uten at jeg har noe å sammenligne med. Skyggene har litt dårlig kvalitet, og det samme gjelder teksturene. Men det overlever jeg. Nice. Det høres lovende ut. Selv laster jeg Skyrim ned fra Steam nå, og tatt dine specs i betraktning, så burde det vel gå aldeles utmerket for meg også.
Klykken- Skrevet 1. desember 2011 Skrevet 1. desember 2011 Har ikke sjekket hvordan FPSen er, men det er ingen tegn til lag iallefall. Sånn sett ser det ut til at jeg ikke trenger å oppdatere maskina med det første, så fremt at den holder seg stabil da. Slet noe j*vlig med å få startet den med alle minnebrikkene i.
Smirnoff Skrevet 1. desember 2011 Skrevet 1. desember 2011 Kjører alt på max i 1920x1080 med 4xAA på en Core i7 860, 8GB RAM, Radeon HD6950 2GB. Ingen problemer med framerate, eneste stedet det kan bli noe antydning til lav framerate er ved Dragonsreach der man titter utover Whiterun. Men det er jo ikke noe kritisk sted iofs.
Vizla Skrevet 1. desember 2011 Skrevet 1. desember 2011 (endret) Q9550 klokket til 4ghz, 4870 1GB. Spillet kjører på langt over ultra med unntak av shadows, som er satt til 4000 drawdistance/1024 oppløsning. Dette spillet krever virkelig ikke mye med unntak av shadows og røyk som er utrolig dårlig optimalisert for PC. Yes/No you can run Skyrim... i den ene eller andre oppløsningen men vi anbefaler 8Gb minne for best ytelse. Dette var en offisiell tråd, muligens før spillet var lansert. Flott at de har sagt det, men det gjør det ikke til mindre pisspreik. Skal jeg gjette er det for at motoren skulle hypes litt ekstra før alle innså at det var den samme gamle dritten i fint silkepapir(Værste her er at de hadde nervene til å beholde veldig mange av de gamle buggene, og kalte det så en "ny motor"). Endret 1. desember 2011 av Vizla
Klykken- Skrevet 1. desember 2011 Skrevet 1. desember 2011 Synes Skyrim ser pent ut jeg, selv om jeg ikke har sett det med "ultra/custom" innstillinger.. Spesielt i forhold til Oblivion. Men det er kanskje bare meg?
Fornax Skrevet 1. desember 2011 Skrevet 1. desember 2011 Mye rart fra enkelte forumdeltagere her. Uhm... dette er informasjon rett fra en ingeniør i utviklingsteamet for Skyrim. 8Gb er anbefalt minnemengde for Skyrim' date=' end og story.[/quote'] Hvis du kommer med slik svada får du jaggu backe det opp med links e.l. Skyrim.exe er en 32-bits applikasjon. Den kan i utgangspunktet ikke bruke mer enn 2GB minne. Med LAA kan man aksesse opp til 4GB. Ser du på memory bruken til Skyrim under spilling er den på rundt 1,2GB. Hvorfor skal du da ha 8GB?! Med 8GB kan du legge hele spillet på RAM-drive... Med de lave texturene osv som er i Skyrim trenger man ikke mer enn 2GB ram. Har en antikk Core2Quad med 4GB ram, men med et GTX580 skjermkort kan jeg kjøre alt på Ultra+. Med LAA kjører jeg en haug med mods og hi-res textures uten problemer. Bethesda selv har 4GB ram som recommended sytem. At man skal trenge/anbefaler 8GB RAM er bare tull... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå