Gå til innhold

Skyrim - Hardware og teknisk

Gjest Slettet-Irb8P5GEaM

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal skaffe relativt samme maskinvare kun fordi jeg vil ha en god opplevelse i skyrim. Har fra før en Q6600 og et 5770 skjermkort, og har ikke giddet å prøve skyrim på den engang.

Jeg er helt enig. Opplevelsen blir ikke på langt nær den samme av å spille Skyrim, og andre nye spill for øvrig, på dårlige settings...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal skaffe relativt samme maskinvare kun fordi jeg vil ha en god opplevelse i skyrim. Har fra før en Q6600 og et 5770 skjermkort, og har ikke giddet å prøve skyrim på den engang.

Skjermkortet ditt skal ikke være noe problem. En venn av meg har samme skjermkort, og han kan fint spille på high settings, uten AA.

Skyrim, tross størrelsen, er ikke et veldig krevende spill sett i forhold til dagens muligheter med maskinvare. Skal du på død og liv kjøre det helt opp på ultra trenger du nok noe kraftigere (jeg er selv i denne kategorien, og kjører det på høyeste mulige settings på et 6970 - uten et snev av lagg.)

Skrevet

Forresten, vedrørende rammen; Er det noe poeng å oppgradere til 8 GB (som ryktes at skal være det optimale), for å få best mulig ytelse, eller er dette bare en myte?

Skrevet

Hmm.. Jaså? Så kanskje jeg skal gi maskina en sjanse likevel da? Har stått lagret i et skap i et halvår/år nå, og før jeg satte den ifra meg så slet jeg litt med stabiliteten. Er en Hiper Type-r PSU på 580W, kjøpt i 2006/2007 som forskyner det hele med strøm. :p

Får gi den en sjanse da, kanskje.

Skrevet

Hmm.. Jaså? Så kanskje jeg skal gi maskina en sjanse likevel da? Har stått lagret i et skap i et halvår/år nå, og før jeg satte den ifra meg så slet jeg litt med stabiliteten. Er en Hiper Type-r PSU på 580W, kjøpt i 2006/2007 som forskyner det hele med strøm. :p

Får gi den en sjanse da, kanskje.

Good luck med det, ass... Tatt i betraktning dine nåværende specs ville det vel uansett ikke vært direkte ugunstig med en oppgradering på nåværende tidspunkt. :)

Skrevet

Forresten, vedrørende rammen; Er det noe poeng å oppgradere til 8 GB (som ryktes at skal være det optimale), for å få best mulig ytelse, eller er dette bare en myte?

Det er ingen myte. Jeg har sjekket dette på det offisielle Skyrim forumet og gjengangeren på alle Can my machine run Skyrim er at de anbefaler alle og oppgradere til 8Gb, selv om man i utgangspunktet sitter på god hardware-.

Skrevet

4 GB ram

MSI GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX

Intel Core i5 2500K Quad Prosessor

Siste versjon av Windows, 64 bit.

Du kan sannsynlegvis køyre på ultra, pluss ymse kosmetiske ini-tweaks og mods, om du berre skrur ned MSAA litt. Forstår ikkje heilt kvifor du berre gjekk for 4GB ram når du har eit 64-bits OS, men det er jo lett å fikse på. :)

Det er ingen myte. Jeg har sjekket dette på det offisielle Skyrim forumet og gjengangeren på alle Can my machine run Skyrim er at de anbefaler alle og oppgradere til 8Gb, selv om man i utgangspunktet sitter på god hardware-.

Det er jo litt kånstigt, då Skyrim ut av boksen ikkje er LAA-flagga og berre kan dra nytte av 2GB ram - meir enn det må du ha ein mod for.

Trur folk har ein tendens til å overvurdere hardware-krava til Skyrim. Hugs på at det er ein DX9-motor optimalisert for statisk 2005-hardware. Det køyrer greitt på medium/high på den eldre PC-en min frå 2005, som sist vart oppgradert i 2007 (Crysis!): E6600 2.4Ghz dualcore, 4GB ram, 512MB 8800GT.

Skrevet

Kan ha 16GB minne for alt "jeg" bryr meg om, original .exe TESV fil er cappa på 2GB, det er *end of story*. Søk på "Skyrim LAA exe" og du vil finne et lite program som løser denne knuten og gjør at du kan bruke all maskinminne.

Skrevet

Sitter selv med en Amd Athlon x4 640 klokka til 3.2GhZ og et Geforce GTX 460 (klokka ca 25%) og spiller på generelt high.

Er cpu'n min da som drar meg ned, så du vil nok kunne spiller på et høyere nivå enn meg, jeg har da også tweaka .ini filen til de grader ^^

Skrevet

Kan ha 16GB minne for alt "jeg" bryr meg om, original .exe TESV fil er cappa på 2GB, det er *end of story*. Søk på "Skyrim LAA exe" og du vil finne et lite program som løser denne knuten og gjør at du kan bruke all maskinminne.

men vil det ha noe utslag at skyrim bruker mer minne? kjører det glatt i dag med orginal .exe.

kjører det laggfritt på high, men sliter litt i byer som markhat(?) om jeg prøver ultra.

har en phenom x6, 6gb og amd 5850.

har ellers ingen problemer med spillet. kun hatt en ctd på ca 30 timer spilling.

Skrevet (endret)

Uhm... dette er informasjon rett fra en ingeniør i utviklingsteamet for Skyrim.

8Gb er anbefalt minnemengde for Skyrim, end og story.

Stemmer 8 GB, ja. Minne er vel forholdsvis enkelt å montere selv, er det ikke?

Endret av Langdon
Skrevet (endret)

Du kan fortsette og gjenta dette for deg selv til du blir grønn i trynet, det endrer ikke det faktum at Skyrims utviklere sier at 8Gb er anbefalt minnemengde for å kjøre Skyrim optimalt.

Jeg velger og tro at de som har lagd spillet muligens har bittelitte grann mer pondus enn deg når de uttaler seg om sitt eget spill.

EDIT: Du kan jo evt. ta kontakt med utviklerne og fortelle dem at dette har de ingen peiling på, og be dem endre spesifikasjonene til det du mener er det riktige.

Endret av vidarkri
Skrevet (endret)

Du kan jo gjerne spa fram ein URL? :)

Det er godt mogleg at 8GB er optimalt med ein LAA-flagga Skyrim.exe (sjølv om det høyrest litt overkill ut), men ut av boksen er all innverknad frå den ekstra rammen begrensa til OS-et og eventuelle andre ting du gjer med PC-en samstundes - fordi Skyrim ikkje har tilgang på meir enn 2GB totalt.

Har fletta nokre emne, vonar at denne tråden kan vere ein Skyrim-analog til BF3-hardwaretråden. Skal sjå om eg kan få ordna førstepost igjen (forumet er litt vel opptatt av kronologi).

Endret av Zealuu
Skrevet

Hadde jeg tatt vare på denne tråden så skulle jeg gjerne postet den. Det er en god stund siden jeg leste den pga generell interesse, jeg leste tråden fra A til Å siden de svarte på alle tenkelige oppsett fra utdaterte rigger til state of the art maskiner, og det som gikk igjen på hvert eneste svar var: Yes/No you can run Skyrim... i den ene eller andre oppløsningen men vi anbefaler 8Gb minne for best ytelse. Dette var en offisiell tråd, muligens før spillet var lansert. Om de senere har endret spesifikasjoner rundt spillet kan jeg ikke svare for.

Skrevet

Stemmer 8 GB, ja. Minne er vel forholdsvis enkelt å montere selv, er det ikke?

Ja, ganske vanskelig å gjøre feil her. :p

Fikk igang den gamle PCen min igår, men ikke med alt av minne tilkoblet. Dvs at jeg nå kjører med 2GB minne. Skal feilsøke litt mer etter jobb og se om jeg får igang PCen med alle fire brikker i.

Kjøpte samtidig Skyrim via Steam, så skal se hvordan PCen min (Q6600, ATI 5770, 4x1GB minne, W7 64bit) hamler opp med det etter hvert. :p Forventer ingen "hurraopplevelse", men! :whistle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...