Gå til innhold

[Løst] Christiania Securities AS


SunnyCloud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg har penger, men ikke selv ønsker å sette meg inn i hvordan aksjemarkedet virker, hvordan kan jeg få hjelp?

 

Du mener at det ikke er verdt å bruke tiden min på å lære tekniske analyse?

 

Hvis du har penger mener ikke ønsker å sette deg inn i hvordan aksjemarkedet henger sammen kan du like så godt sette pengene dine i et fond. Aksjemeglere er ikke en fasit på hva som kommer til å gå opp og ned. Hvis du selv har litt innsikt i hvordan ting fungerer som f.eks ved teknisk analyse (som også er et av de store verktøyene som meglere bruker) så kan du trekke noen konklusjoner selv, og deretter konkludere om askjemegleren sitt råd er tomme ord eller ikke.

 

EDIT: Skrivefeil.

Endret av Nickless
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ble fortalt at deres analytiker Thomas Nygaard kommer med kjøps- og salgsanbefalinger, og at jeg blir kontaktet ved slike anledninger, alt etter hvor ofte jeg ønsker det. Hvis jeg forstår det riktig betaler jeg altså for at de skal ringe meg, slik at jeg selv slipper å følge med. Er dette en metode få benytter seg av? Jeg prøver bare å få en oversikt over positive og negative sider ved denne metoden.

Lenke til kommentar

Dønn ærlig, null. Du slår stort sett de fleste fond og meglere ved å bruke sunn fornuft.

 

Meglere og fond er kun ute etter pengene dine:

http://www.aftenbladet.no/innenriks/okonomi/Tar-ut-utbytte-p-569-millioner-1895275.html

https://www.skagenfondene.no/Pensjon/Bedrifter/Kostnader/

 

De som tjener mest penger på at folk setter pengene sine i fond og ber om råd er meglerne!

 

La oss si at du har 200 000 NOK plassert i et fond med totalt 3.10% i kostnader. 200000*0.031=6200 NOK! 6200NOK hvert eneste år! En vanlig nordmann kan ta en ukes fri for så mye penger.

 

Ønsker du rapporter o.l. får de fleste levert endel av disse gratis (Skandiabanken og Nordnet)

Lenke til kommentar

Hei TS!

Jeg har vært gjest hos Thomas Nygård gjennom aksjeklubben min. Svært intelligent type.

 

Når det gjelder lønnsomhten av å bruke en megler så har jeg ingen erfaring, selv bruker jeg nettmegler for å få minst mulig kurtasje. Det er noe som heter at man ikke skal spørre frisøren sin om man trenger en hårklipp...

 

Har du lite peiling så vil det kanskje lønne seg for deg å plassere de i ulike fond, med mindre du er søkkrik og kan få til en spesiell deal med meglerhuset. Dog, hadde du vært så rik hadde du nok ikke spurt om råd på diskusjon.no.

 

Jeg hadde nok fordelt pengene mellom et eller annet rente/obligasjonsfond, et indeksfond, og kanskje noe som er eksponert mot emerging markets, om jeg var deg.

Lenke til kommentar

Dette blir ikke særlig diplomatisk, men la gå.

 

Aktiv handel i aksjemarkedet er et tapsprosjekt for alle andre enn de aller glupeste, raskeste og slueste. Å drive aktiv handel som privatperson er for de fleste en dyr hobby. Å drive aktiv handel som privatperson med guiding fra en kurtasjehungrig selger med snusbefengt overleppe, polyesterslips, akutt mangel på folkevett og snabelsko er splitter pine galskap. Mer snablete snabelsko enn det du er i nærheten av her finner du ikke.

 

Styr langt, langt unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...