Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

2001 Nissan Almera starter ikke / stopper helt tilfeldig - startsperre?


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har et spørsmål vedrørende min mors 2001 Almera.

 

For noen dager siden skulle jeg låne bilen, men da nektet den å starte (starteren gikk rundt, men ingen tenning). Samtidig lyste ikonet med en nøkkel opp i dashbordet. Etter å ha låst bilen og prøvd to forskjellige nøkler frem og tilbake, startet bilen. På tur hjem stoppet den flere ganger (kun i noen få sekunder). Noen av gangene var det som om bensintilførselsen bare ble kuttet, andre ganger forsvant alt av lys (i dashbord, hovedlys) samt bremsekraftforsterker og servo.

 

Dagen etter var det ikke mulig å få liv i bilen. Den ble da tatt med ned til Witro Bil. Da de skulle se på den dagen etterpå, startet bilen på første forsøk uten problemer. Dagen etter fikk de også problemer med "hovednøkkelen", men fikk start med den andre nøkkelen. De sa så at de hadde "kodet opp" nøklene på nytt (hva nå enn det betyr), så begge skulle fungere. Likevel stoppet bilen på tomgang. Dette påstod de skyldes strekt registerkjede.

 

Jeg har brukt bilen noen dager etter, og det virker helt random når bilen starter og vil gå. Noen ganger starter den med én nøkkel, andre ganger kun med den andre. Noen ganger stopper den bare på random, andre ganger går den fint. Men i går nektet den å starte uansett hvilken nøkkel jeg prøvde. Ikonet med nøkkelen i dashbordet lyser stort sett hele tiden.

 

Hva kan alt dette skyldes? Er det en elektronisk feil med startsperren? Kan det ha noe med registerkjeden å gjøre?

Setter pris på alle tips og kommentarer hvis noen har peiling. Feilsøking og sånt blir fort dyrt... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...