Gå til innhold

Hybridkamera for den enkle - hjelp


Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt å gå til anskaffelse av et hybridkamera, og sitter igjen med disse fire etter litt research. Grunnen til at jeg poster her er at jeg sliter med å lese ut ifra tekniske beskrivelser til hva som passer mine behov.

 

Jeg har på ingen måte fotografi som hobby, og ønsker rett og slett og kunne ta flotte bilder så enkelt som mulig. Derfor er godt autofokus noe jeg verdsetter høyt. Kameraet vil bli brukt i forbindelse med reiser og innendørs arrangement der lys naturlig nok er begrenset. Det å kunne ta fine bilder uten bruk av blits er en annen ting jeg virkelig ønsker med dette kjøpet. Jeg har lagt meg på 3000 som øvre pris da jeg tror det vil gi meg et godt nok kamera til min bruk. Kvaliteten på videoopptak bryr meg ikke nevneverdig. Jeg tror ikke det vil bli nødvendig å bytte objektiv.

 

Tror du en av disse fire passer mine behov, og isåfall hvilket ville du anbefalt meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at det er Sony Nex som har den beste lysfølsomheten av disse. Men det å ta bilder i dårlig lys uten blitz medfører mer korn og uklarheter enn mange ønsker på sine bilder, så det er noe du skal være klar over.

 

Den aller mest idelle løsningen for å ta bilder i dårlig lys er og blir en oppoverrettet blits som skyter i taket, det er det som gir det mest naturlige lyset på bilder.

Lenke til kommentar

Jeg mener at det er Sony Nex som har den beste lysfølsomheten av disse. Men det å ta bilder i dårlig lys uten blitz medfører mer korn og uklarheter enn mange ønsker på sine bilder, så det er noe du skal være klar over.

 

Den aller mest idelle løsningen for å ta bilder i dårlig lys er og blir en oppoverrettet blits som skyter i taket, det er det som gir det mest naturlige lyset på bilder.

Ja, du har nok rett i at Nex-5 er litt bedre enn de tre andre på høy ISO; men det er ikke så stor forskjell at det blir godt nok.

 

Nå er jeg usikker på hva slags innendørs arrangement trådstarter tenker på; det er vanskelig å si hvilke brennvidder h*n trenger.

 

Personlig hadde jeg vurdert Samsung NX100 eller Panasonic GF2, da de har best utvalg av optikk som er stabilisert og har AF.

Lenke til kommentar

Ja, men så har du i alle fall mulighet for innfyllingsblits til bilder på stranda i solnedgangen. Hvis du ikke har for stort objektiv. :)

Tror det er en funksjon som står litt langt nede på lista for trådstarter :hmm: Men den kan brukes til det, det er riktig.

 

Dog har jo Sony en litt genial blits rundt 900,- som kan vippes i taket. Den er vel mer nyttig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...