Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når skal graviditetstester tas?!


guyChed

Anbefalte innlegg

Kjerringa skal ta graviditetstest og vil få det unna fortest mulig! Med Clearblue, fikk jeg med meg... På den står det at testen skal tas om morgenen, fordi konsentrasjonen av BCG(?), det stoffet som skal påvises, er størst ved morgenens første urin! Problemet er at hun måtte døgne i natt pga LAN, men har ikke urinert i hele natt av hensyn til prøven - så spørsmålet mitt er da: vil testen likevel være nøyaktig på samme måte som hvis hun hadde sovet i stedet for gamet?? Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skal taes tidligst etter første forventede eggløsning i menstruasjons-syklusen, og bør være av morgen-urinen da denne er mer konsentrert enn på andre tider av døgnet.

 

Så lenge hun har "spart" urinen over tid så burde konsentrasjonen være like stor som om hun hadde sovet like lenge og "spart".

Lenke til kommentar

Gamer-dame ja ^^

 

Så langt jeg husker, kan ikke testen si noe sikert før 4-5 dager før mensen skal starte. Nesten 100 prosent sikker når man tar den dagen før den burde starte. Også lurt å sjekke for sikkerhets skyld, selv om man har fått mensen, om man er gravid, fordi det faktisk hender at man han være gravid, men fortsatt blør (kjenner folk dette har skjedd med).

Lenke til kommentar

Hormonet heter HCG, ikke BCG. BCG er en versjon av tuberkulosebakteriene ;)

 

Som sagt går det på konsentrasjon, men også at kroppen øker hormonproduksjonen (og dermed utskillelsen) mens man sover. Er hun langt nok på vei (4-5) uker vil det slå ut uansett når på døgnet den tas.

Endret av Anaio
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...