Gå til innhold

Problemer med TV-ut


stianost

Anbefalte innlegg

En slabbedask av en noob-venn av meg gadd ikke å lage poste selv så jeg poster for han:

 

Hei,

 

jeg har windows XP home edition, med et Geforce MX 440 skjermkort. For 3 dager siden oppdaterte jeg til directx9 og windows media player9. Resultatet ble at nview koning fungerte på akkuratt samme måte, men når jeg prøver å se videofilmer, blir skjermen der hvor videobildet skulle vært, bare helt svart, mens alt ellers er akkuratt som vanlig. Altså, kan se bakgrunn, mapper og menyer og alt sånn på tv-skjermen, er bare video som ikke vil fungere.

 

Så lurer på om noen har noen som helst anelse om hva dette kan komme av, og har forslag til hvordan jeg kan få det til å fungere som vanlig igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har problem med tv-ut jeg også,men jeg får ikke farger, bare svart-hvit...er det kabelen,tv'en eller hva?

 

takker for svar

 

mhv ProX 8)

Dette er besvart maaaaaange ganger siste tiden.

*

*

*

De vanligste feilene som gir svart/hvit bilde er:

- Skjermkort ikke stilt til PAL.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video).

Lenke til kommentar
Installer en bra kodec-pakke! Jeg bruker DivXTotalpack 1.2 (søk på google). Husk også å sette TV'en som "primary view" i Nview.

 

Er nok ikke problemet.

 

Slik jeg forsto teskten topicstarter skrev får han ikke bilde på tven når han bruker tv-ut. Da er problemet at dataskjermen står som hovedskjerm, og film vises derfor kun på denne skjermen. Velger han tven som hovedskjerm vil han få vist filmen der, og problemet er løst.

 

Let deg frem på skjermkortinnstillinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...