Gå til innhold

Julaften, solguden Nimrods dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Himmelriket er et fint måltid,

Er du fornøyd med din strategi for å overtale flest mulig til å bli kristne?

 

Du har jo ikke lurt noen så langt, kanskje på tide å skifte strategi?

 

Eller fortsette akkurat som før. Men du skremmer jo bort veldig mange mennesker med det skrullete våset ditt da.

Lenke til kommentar

Himmelriket er et fint måltid,

Er du fornøyd med din strategi for å overtale flest mulig til å bli kristne?

overtale flest mulig til å bli kristne ? på diskusjon.no ? Det er toppen femti personer som leser Religion, filosofi og livssyn seksjonen. Poenget er bare diskusjon ikke noe annet.

Lenke til kommentar

Jeg vil anta at brukeren etterlyser saklig debatt med begrunnet dokumentasjon for påstander. Akkurat der har du litt å jobbe med. Det finnes ingen dokumentasjon for fødselsdatoer for hverken Jesus eller Johannes i Bibelen - annet enn at de var født med et halvt års mellomrom. Det som finnes er relasjoner til Herodes og Tiberius som kan tidfestes av bl.a. Josefus.

 

Du setter ut en fri påstand som "ingen" andre har sett om tidspunktet for Sakarjas tjeneste og klarer med det begrunne at Jesus er født 1.juledag... Priceless :thumbup:

Endret av sofiemyr
Lenke til kommentar

Himmelriket er et fint måltid,

Er du fornøyd med din strategi for å overtale flest mulig til å bli kristne?

overtale flest mulig til å bli kristne ? på diskusjon.no ? Det er toppen femti personer som leser Religion, filosofi og livssyn seksjonen. Poenget er bare diskusjon ikke noe annet.

Poenget ditt er ikke å diskutere, fordi du diskuterer ikke.

 

Det eneste du gjør er å komme med kontroversielle og provoserende påstander uten argument. Dessuten sier du det samme om og om igjen som en papegøye. Du er ikke interessert i hva andre har å si, eller å svare på kritiske spørsmål.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kirken har siden møtet i Nikea i år 325 "ordnet" det slik at Johannes og Jesu fødsel sammefaller med bestemte (og tidligere hedenske) høytider som vi i dag feirer som bl.a jul og sankthans. Hvis man i det store og det hele skulle ønske å redegjøre nøye hva Bibelen viser til så er det flere som har gjort det - for eksemplel denne:

 

http://biblelight.net/sukkoth.htm

 

Resultatet blir alltid det samme - Jesu fødsel er en gang på høsten rundt september/oktober - og ja - Johannes 6 måneder før.

Lenke til kommentar

Jepp.

 

Og vi skal atter en gang serveres denne løgnen som kirken håpet å gjenta så mange ganger at folk trodde på den.... Jule sanger som omhandler jesus byr meg bare mer og mer i mot samme hvem som synger dem... Kan være fordi jeg rett og slett ikke liker løgn...

 

 

Egentlig helt utrolig at kristne ikke har lagd opprør over denne løgnen, men de gjør vel som vanlig, for så lenge løgnen er FOR gud og jesus så er det ikke så nøye liksom....

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Resultatet blir alltid det samme - Jesu fødsel er en gang på høsten rundt september/oktober - og ja - Johannes 6 måneder før.

IHS kommer i en syklisk periode til å gjenta alle sine påstander, inkludert at jesus var født på julaften. Hva andre spiller ingen rolle, han har sin egen timeplan som han følger med nøyaktighet.

 

Så om la oss si et par måneder, så kommer han med akkurat det samme igjen. Alle hans tomme påstander, logiske tankefeil og feilaktige argumenter repeteres slik i et forutsigbart mønster.

 

Det er derfor jeg lurer på hva han ønsker å oppnå. Noen saklig debatt har han hvertfall aldri ønsket seg.

 

Så hva er det som forårsaker denne handlingen?

 

Psykisk syk

Trolling

 

Tviler på at det er trolling, isåfall er det et av de mest intenste og lengste trollingen jeg har opplevd.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Kirken har siden møtet i Nikea i år 325 "ordnet" det slik at Johannes og Jesu fødsel sammefaller med bestemte (og tidligere hedenske) høytider som vi i dag feirer som bl.a jul og sankthans. Hvis man i det store og det hele skulle ønske å redegjøre nøye hva Bibelen viser til så er det flere som har gjort det - for eksemplel denne:

 

http://biblelight.net/sukkoth.htm

 

Resultatet blir alltid det samme - Jesu fødsel er en gang på høsten rundt september/oktober - og ja - Johannes 6 måneder før.

Som Jehovas vitne vil du jo overhode ikke feire Jesu Kristi fødsel, samme når det skjedde. Dere liker ganske enkelt ikke noe som har med Jesus Kristus å gjøre.

Lenke til kommentar

Som Jehovas vitne vil du jo overhode ikke feire Jesu Kristi fødsel, samme når det skjedde. Dere liker ganske enkelt ikke noe som har med Jesus Kristus å gjøre.

Joda, Det som sies er bare at Jesus ikke ble født i desember. Det sier wikipedia og alle andre også. Tiden rundt 22 desember er verdens største hedenske feiring, den viktigste norske hedenske feiringen og handler om at solen snur. At Jesus angivelig ble født da var bare et triks man brukte i ettertid for å erstatte den hedenske feiringen, som uansett ikke ville la seg fjerne.

 

Men du er jo en papegøye, så noen seriøs diskusjon ønsker du uansett ikke om temaet.

 

post-118993-0-13295700-1322832105_thumb.jpg

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Kirken har siden møtet i Nikea i år 325 "ordnet" det slik at Johannes og Jesu fødsel sammefaller med bestemte (og tidligere hedenske) høytider som vi i dag feirer som bl.a jul og sankthans. Hvis man i det store og det hele skulle ønske å redegjøre nøye hva Bibelen viser til så er det flere som har gjort det - for eksemplel denne:

 

http://biblelight.net/sukkoth.htm

 

Resultatet blir alltid det samme - Jesu fødsel er en gang på høsten rundt september/oktober - og ja - Johannes 6 måneder før.

Som Jehovas vitne vil du jo overhode ikke feire Jesu Kristi fødsel, samme når det skjedde. Dere liker ganske enkelt ikke noe som har med Jesus Kristus å gjøre.

Jeg begynner å skjønne hvorfor de andre her kaller deg en pappegøye...

 

Vi prøver dette enkelt IHS

 

Hvilke fødselsdagfeiringer nevnes i Bibelen og hvilken sammeheng nevnes de?

 

...og du...

 

Vær litt voksen - ikke fortell meg hva jeg tror og ikke tror... Det er direkte uhøflig...

 

Jeg VET hva jeg tror

Lenke til kommentar

Jeg VET hva jeg tror

Du misforstår. Alle andre har tatt feil. Det er bare IHS som vet alt 100% riktig. Det er kun IHS som virkelig vet hva alle andre tror og tenker. Han kan også bestemme hva andre føler og ikke føler.

 

Så fantastisk er IHS at han kan biologi uten å ha åpnet en biologibok. Og han har kunnskaper om universet som selv ikke de med master i astrofysikk har forstått. Hvorfor skal IHS ta hensyn til andre, når han har fasiten selv? Enten er du enig med ham, eller så tar du feil. IHS tar aldri feil, og det har han aldri gjort heller.

Endret av Griffar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kirken har siden møtet i Nikea i år 325 "ordnet" det slik at Johannes og Jesu fødsel sammefaller med bestemte (og tidligere hedenske) høytider som vi i dag feirer som bl.a jul og sankthans. Hvis man i det store og det hele skulle ønske å redegjøre nøye hva Bibelen viser til så er det flere som har gjort det - for eksemplel denne:

 

http://biblelight.net/sukkoth.htm

 

Resultatet blir alltid det samme - Jesu fødsel er en gang på høsten rundt september/oktober - og ja - Johannes 6 måneder før.

Som Jehovas vitne vil du jo overhode ikke feire Jesu Kristi fødsel, samme når det skjedde. Dere liker ganske enkelt ikke noe som har med Jesus Kristus å gjøre.

Hvilke fødselsdagfeiringer nevnes i Bibelen og hvilken sammeheng nevnes de?

Jesu Kristi fødselsdag ble feiret med gaver til fødselsdags barnet.

 

NT > De gikk inn i huset og fikk se barnet og dets mor, Maria, og de falt på kne og hyllet ham. Så åpnet de sine skrin og bar fram gaver til barnet

 

 

3wise01.gif

Lenke til kommentar

Kirken har siden møtet i Nikea i år 325 "ordnet" det slik at Johannes og Jesu fødsel sammefaller med bestemte (og tidligere hedenske) høytider som vi i dag feirer som bl.a jul og sankthans. Hvis man i det store og det hele skulle ønske å redegjøre nøye hva Bibelen viser til så er det flere som har gjort det - for eksemplel denne:

 

http://biblelight.net/sukkoth.htm

 

Resultatet blir alltid det samme - Jesu fødsel er en gang på høsten rundt september/oktober - og ja - Johannes 6 måneder før.

Kan ikke huske å ha møtt en eneste kristen som tror at Jesus ble født på julaften. Tror ikke jeg har møtt noen som mener det er viktig heller, bortsett fra en del ateister som liker å påpeke at han ikke ble født da, som om den kristne troen skulle rakne av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

.... bortsett fra en del ateister som liker å påpeke at han ikke ble født da, som om den kristne troen skulle rakne av den grunn.

Har ingenting med å rakne å gjøre Bonky og det vet du... Billig poeng bare...

 

Det har noe med at kirken har løyet til folk i alle disse årene om noe som årenbart ikke er noen sannhet. De har løyet om jula opprinnesle i i tusen år og de (kirken) kommer til å juge så det renner av dem i år igjen... Igjen skal vi påprakkes løgnene om jesus i jula på TV... Joda, jeg skiftet kanal jeg, har ingen glede av å sitte å høre på påstander og løgner fra religiøse på TV, men det er fremdeles en del mennesker igjen som faktisk tror at jesus har med jula å gjøre...

 

Så hvorfor fortsetter kirken og prestene å juge om dette når de åpenbart VET at det er feil? Kan de ikke plukke seg ut en dag på høsten da og feire den for de få som fremdeles tror på påstandene og alle de andre løgnene om jesus...? Hvorfor skal de forsøke å ødelegge jula for alle oss andre med å putte en fiktiv persons fødselsdag dit? Hvorfor dette enorme behovet for å juge liksom...

 

Men jugingen er vel TRADISJON tenker jeg.... :roll:

Endret av RWS
Lenke til kommentar

.... bortsett fra en del ateister som liker å påpeke at han ikke ble født da, som om den kristne troen skulle rakne av den grunn.

Har ingenting med å rakne å gjøre Bonky og det vet du... Billig poeng bare...

 

Det har noe med at kirken har løyet til folk i alle disse årene om noe som årenbart ikke er noen sannhet. De har løyet om jula opprinnesle i i tusen år og de (kirken) kommer til å juge så det renner av dem i år igjen... Igjen skal vi påprakkes løgnene om jesus i jula på TV... Joda, jeg skiftet kanal jeg, har ingen glede av å sitte å høre på påstander og løgner fra religiøse på TV, men det er fremdeles en del mennesker igjen som faktisk tror at jesus har med jula å gjøre...

 

Så hvorfor fortsetter kirken og prestene å juge om dette når de åpenbart VET at det er feil? Kan de ikke plukke seg ut en dag på høsten da og feire den for de få som fremdeles tror på påstandene og alle de andre løgnene om jesus...? Hvorfor skal de forsøke å ødelegge jula for alle oss andre med å putte en fiktiv persons fødselsdag dit? Hvorfor dette enorme behovet for å juge liksom...

 

Men jugingen er vel TRADISJON tenker jeg.... :roll:

Jeg kan ikke huske å ha hørt påstått en eneste gang at Jesus ble født nøyaktig 24. desember. Uansett er det nå engang en tradisjon å feire det på den dagen. Hvorfor er det et problem? Jesus HAR med jula å gjøre, så lenge vi som kultur og nasjon faktisk knytter Jesus opp mot jula. Eller vil du heller at det skal være midtvintersblot, eller noe før der igjen, eller før der igjen eller før der igjen? Hva handler jula egentlig om, liksom.

 

Og akkurat som noen kristne prøver å ødelegge jula for deg. Da er det du som har et problem, for å si det sånn. Og for å stille samme spørsmål tilbake: hvorfor skal du ødelegge jula for alle som benytter den til å feire Jesu fødsel?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...