Gå til innhold

Ny bærbar pc til jul


Anbefalte innlegg

Tenkte å ønske meg en ny bærbar pc til jul, siden den jeg har nå er en VELDIG dårlig skole pc som forsvinner i slutten av skoleåret. Problemet er da at jeg ikke har peiling på hva som er "bra" i forhold til pris på bærbare og/eller pc'er i det hele tatt lenger. En god stund siden jeg kjøpte min stasjonære pc og jeg følger ikke så veldig mye med lenger heller. Trenger derfor litt hjelp til å finne en "god" (så god som du får det) bærbar pc til ca. 4-6000 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruksområder?

 

Krav til størrelse, vekt, oppløsning osv?

 

Skal vel egentlig mest brukes til skole/chilling og slikt, men hadde vært greit om det gikk an å game litt på den også. Men trenger ikke være god nok til å game skyrim på max graphics liksom. Vil ha en som er sånn "midt i mellom" størrelste, ikke så altfor liten men skal ikke være så sykt svær heller, om du skjønner :p Vil vel heller ike at den skal være så ekstremt tung at det gjør noe :p

Lenke til kommentar

den kidio007 passer bra til dine krav.

 

Sikker på at din skole tillater å bruke egne PCer på skolen? De fleste VGS jeg vet om tillater kun de offisielle skole-pcene.

 

Går 3 året på vgs nå og har den offisielle pcen nå, men den begynner som sagt å bli veldig dårlig og tviler sterkt på at jeg skal beholde den til sommeren når jeg går ut, så den jeg får nå skal vel brukes i videre studier osv. Grunnen til at jeg vil ha ny bærbar nå, er fordi jeg ikke kommer til å ha penger til en ny bærbar til sommeren når jeg leverer fra meg den jeg har. Har også bursdag i januar så er ikke akkurat aktuelt å ønske meg en ny pc nærmere sommeren :p

Lenke til kommentar

Går 3 året på vgs nå og har den offisielle pcen nå, men den begynner som sagt å bli veldig dårlig og tviler sterkt på at jeg skal beholde den til sommeren når jeg går ut, så den jeg får nå skal vel brukes i videre studier osv. Grunnen til at jeg vil ha ny bærbar nå, er fordi jeg ikke kommer til å ha penger til en ny bærbar til sommeren når jeg leverer fra meg den jeg har. Har også bursdag i januar så er ikke akkurat aktuelt å ønske meg en ny pc nærmere sommeren :p

 

aha, trodde du skulle bruke PCen på skolen også :)

Lenke til kommentar

aha, trodde du skulle bruke PCen på skolen også :)

 

Hehe ;) men vi kunne faktisk velge når vi begynte på VG1 om vi ville kjøpe den "offisielle" skolepcen eller bruke vår egen pc, men hvis vi brukte vår egen måtte vi levere den inn til IT avdelingen så de kunne fikse på nettverk innstillinger osv :p

Lenke til kommentar

Hehe ;) men vi kunne faktisk velge når vi begynte på VG1 om vi ville kjøpe den "offisielle" skolepcen eller bruke vår egen pc, men hvis vi brukte vår egen måtte vi levere den inn til IT avdelingen så de kunne fikse på nettverk innstillinger osv :p

 

Ok, men 890kr x3 er jo lite for å leie/få en PC, så er jo bra tilbud :p

Lenke til kommentar

Ok, men 890kr x3 er jo lite for å leie/få en PC, så er jo bra tilbud :p

 

Hehe ja er vel det, men når du "får" en skole pc så er det jo ikke alle som behandler de like bra, haha :p Og etter 3 år er den jo heller ikke så veldig god lenger :p Får jo heller ikke de beste pcen til å begynne med, kullet før oss fikk noen gamle klosser av noen pcer som var brukte og gamle. Tror mitt kull var det første som fikk nye pcer på vår skole hvertfall.

Lenke til kommentar

Hehe ja er vel det, men når du "får" en skole pc så er det jo ikke alle som behandler de like bra, haha :p Og etter 3 år er den jo heller ikke så veldig god lenger :p Får jo heller ikke de beste pcen til å begynne med, kullet før oss fikk noen gamle klosser av noen pcer som var brukte og gamle. Tror mitt kull var det første som fikk nye pcer på vår skole hvertfall.

 

Alle jeg vet om fra vg1, vg2 og vg3 har fått nye pcer, men er jo egentlig drittpcer da :p

 

De koster bare 4k på komplett osv, sikkert bare 3k fordi skolene bestiller så mange ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...