Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC i september/oktober - harddisk er forsvunnet?


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte delvis ny pc i september eller oktober. oppgraderte.

 

For andre på en mnd nå så får jeg bluescreen.

 

Jeg satt på pcen i går kveld , var innom facebook og finn.no

Plutselig klikker pcen, stopper opp liksom (fryser på en måte) og så dukker det opp bluescreen etter noen sekunder og så restarter pcen seg etter to minutter ca.. så får jeg ikke kommet inn i windows, grunnen er at den nye SSD harddisk (hoved hdd) har falt bort fra BIOS og den sist gang jeg fikk bluescreen så fant jeg ut at den booter på feil disk. jeg har tre disker, to gamle som nå står igjen med xp på og disse får jeg ikke oppstart på. kun ssd som starter. de andre starter og får bluescreen og restarter seg.

 

Spørsmålet mitt er hva gjør jeg for å få tilbake ssd disken, slik at jeg kan boote med den igjen på normal måte?

 

Jeg skal da evt redde innhold fra de to andre diskene som ikke fungerer i praksis og så formatere de. I verstefall koble de ut itillegg..

 

 

jeg skal også prøve og bytte om litt kabler på diskene og se om jeg får oppstart. kanskje bytte om SATA utgang på hovedkortet.

 

prøve det først. men hva mener dere?

 

Jeg leste forresten litt om bluescreen og at harddisker blir borte fra bios. det stod der at det kunne være hovedkort problem.

 

men at man også kunne prøvd å bytte om på SATA utgangene.. de røde på hovedkortet..

 

http://www.missingremote.com/forums/help-blue-screens-and-then-bios-loses-harddrive

 

Tusen takk for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...