Gå til innhold

Pakke med verdi 1600, Frakt 300kr og tollregning på 760kr? Abercrombie butikk + FedEx.


N1ko

Anbefalte innlegg

ER ikke helt sikker på om jeg poster i riktig del av forumet, men jeg tar sjansen! :)

 

Jeg bestilte en pakke med noe klær fra Abercrombies nettbutikk i USA (Abercrombie.com), og det endte på $254 for varene + $60 i frakt (ca 1900kr), og jeg var fornøyd med denne bestillingen da det tok 6 dager før den var sendt, og 2 dager (!) fra den var sent til jeg hadde den på døra.

 

Problemet oppsto da jeg ca. en måned senere fikk en regning fra FedEx på 760kr. Er ikke dette MYE mere enn jeg skulle betale? Trodde det var 25% av varenes verdi, men istedenfor fikk jeg en dobbelt så stor regning en det jeg hadde forventet??

 

Er det noe som ikke stemmer her, eller er det virkelig så dyrt? I så fall, hvordan har de kommet fram til den summen?

 

Takk for alle svar,

N1ko.

Endret av N1ko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok riktig dette ja, på de fleste klesvarer er det ca 11%toll, etter det kommer mva. Dette beregnes ut i fra summen av varens verdi og frakt.

 

Altså legger du først sammen verdien og frakten, deretter legger du till 11% av dette og så 25% av det igjen.

 

Ta en kikk på denne nettsiden, er kjekk å ha for å regne ut mva og toll.

http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564&epslanguage=no&step=2#anchorResult

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...