Gå til innhold

WAZE - Community på veien!

17 stemmer

1. 1. Waze: Terningkast 1-6

• Forlengst tatt i bruk og dette er dritkult
      5
    • Oi, dette jammen et nytt råkult program
      2
    • Oi, er det ingen andre som benytter dette?
      1
    • Oi, dette virket uferdig
      5
    • Kjører aldri bil
      3
    • Ser ingen nytte for dette i min bil
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har akkurat installert Waze på min HTC og gleder meg til å komme ut i trafikken. Hvordan er deres erfaring med dette programmet?

For de uinvidde, så er Waze et gratis kartsystem for smart-telefoner der du blir medlem i et bilsamfunn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne blitt ett kult konsept om flere brukte det. :-)

Brukte det en periode på Nokia N8 telefonen min, men har der en til de grader bedre GPS på den medfølgende så droppet de. Kanskje begynne å bruke det på SGS2 :)

Skrevet

Hei, har benyttet waze noen dager rundt Bergen og må si at dette er et veldig morsomt konsept! Masse bugs og som navigasjon er dette systemet bånn i bøtta. Men Waze er utrolig morsomt allikevel.

Noen som kan forklare meg hvorfor det ser ut som det er fastland mellom Norge og Island på kartet?

Skrevet

Har prøvd det, men avinstallerte ganske raskt da jeg synes det tok for mye fokus og at det dermed virket trafikkfarlig.

Noen som er enig?

Skrevet

Jeg er enig i at man skal holde fokus på selve kjøringen. Men her som jeg bor er trafikken ofte helt stillestående, og da er det greit å han noe på putle på med.

Siste Waze kartoppdatering var 9. november. Har editert ganske heftig mellom Sotra og Bergen på world.waze.com. -Gleder meg til ny oppdatering!

• 1 måned senere...
Skrevet

Noen som bor i Fana / Nestunområdet / Bønes? Her trengs det å rulle ut nye veier på kartet. Må gjøres på the hard way. (DVS: Ut og kjøre. ) Bing-overlay kartet er for skyet til direkte oppdatering. Bruk veivals-knappen i Waze!

Det nye IKEA-krysset i Åsane trenger også litt veivalsing. (Link Waze forum)

Skrevet

Dette er et fantastisk konsept.

Jeg har selv gjort et par kartendringer som har blitt oppdatert i kartene :)

Både der foreldrene mine bor, og i grenlandsområdet har jeg gjort dette, egentlig ganske kult.

Ulempen med programmer som Waze er at de krever et stort antall brukere for å faktisk oppnå god nok nytteverdi til at folk flest vil bruke det..

Skrevet

Ulempen med programmer som Waze er at de krever et stort antall brukere for å faktisk oppnå god nok nytteverdi til at folk flest vil bruke det..

Jepp, og det er der dere kommer inn i bildet!

Skrevet

Jepp, og det er der dere kommer inn i bildet!

Med tanke på at jeg har brukt det bortimot et år vel, og har lagt inn flere veier selv tenker jeg at jeg er en del av de etablerte som venter på at massene skal ta det i bruk :)

Skrevet

Noen som bor i Fana / Nestunområdet / Bønes? Her trengs det å rulle ut nye veier på kartet. Må gjøres på the hard way. (DVS: Ut og kjøre. ) Bing-overlay kartet er for skyet til direkte oppdatering. Bruk veivals-knappen i Waze!

[/url]

Bing er dessverre ubrukelig til å tegne kart over selv om det ikke er skyer på bildene. Den enkleste måten å se det på er f.eks å zoome inn på E16 gjennom Stanghelle og se hvor alle gps-pointene er på kartet. Noen har dessverre stolt blindt på bling og tegnet veien etter kartet.

Et annet sted man kan se hvor dårlig bing-kartet er i grimesvingene. Der har noen heldigvis valset vei som følger gps-pointene.

• 3 år senere...
Skrevet

Jepp er viktig å følge med på gps-skyene. Her jeg bor er bing nokså bra. Men er det gps-sky, så følger jeg det.

Hei! Bruker dere dette enda? 

Jeg kjører elbil, kan man legge inn muligheter for lading og slikt i dette programmet? Hvordan er aktiviteten i norge? 

• 1 år senere...
Skrevet

Ja det var dengang. Tror idag dette må sees må med et snev av ironi.... Men dette kunne vært moro!

Det er og det har aldri vært det store.

Skrevet

I Oslo er det mange som bruker Waze og legger inn trafikkoppdateringer og kontroller. Synes det er knallbra og etter at dem la til fartsgrenser har det blitt enda bedre. Dem bruker vel Google maps karter tror jeg. Google kj;pte jo Waze for en stund siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...