Gå til innhold

Spiller MacBook Air av 720p filmer uten å hakke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men viftene kommer nok til å suse gjennom hele filmen..

Lønner det seg å vente til neste MacBook Air update? Vil den kanskje spille av 720p lettere? Eller er det meningsløst?

Skrevet (endret)

Ja, men viftene kommer nok til å suse gjennom hele filmen..

Lett å se at du ikke har en macbook air.

Jeg har 11.6, den "gamle" versjonen. Viften blir litt issues når du kjører 1080 filmer. 720 klarer den helt fint. Bare sørg for å bruke vlc med gpu akselerert dekoding aktivert.

Edit: Måtte starte den for å se om jeg husket rett. CPU ligger på ca. 50-60% bruk ved avspilling av 720p. Testet flere filmer. Ingen hakking. Aluminiumen gjør at den leder bort varme bra i tillegg, har aldri vært plaget med viftestøy.

Endret av medisinOmsider
Skrevet

Tror ikke at grafikkort-ytelsene vil 20x dobles ved neste oppgradering... Har Nvidia 320M på MBP, noe som Apple mener er rundt 30x dobling siden Intel-HD 4500, og viftene suser... Du kan spørre de ansatte ved Eplehuset, de er veldig hyggelige. :thumbup:

Skrevet

Godt alternativ kan være Asus sin UX31 som ligger litt rimeligere i pris (8999,- for 13,3" tommer skjerm) samt har bedre batteritid og er utstyrt med en I7 prosessor samt har brukende lyd :-)

Skrevet

Takk for svar, alle sammen.

Jeg har hatt en alu MacBook Pro 13 før, og jeg synes den ble litt for tung til å drasse på skolen med. Det som er fordelen med Mac kontra PC i skolesammenheng er at Macen starter momentant, mens min bærbare PC bruker 1-2 minutter på det, det blir fort sløsing av tid når jeg legger sammen alle gangene maskinen er treg. Ja, det er en treig skole-PC, og jeg vet det finnes kjappe PC-er :tease:

Jeg ønsker meg MacBook Pro 11, den minste, til å drasse med meg overalt! Men spørs om den er noe særlig å skrive på når skjermen er så liten? Førsteprioriteten er at den er lett og liten, og med god batteri-tid. Ellers lurer jeg kanskje på om jeg skal gå for Air 13-versjonen. Kanskje vektforskjellen egentlig er mikroskopisk. Bare synd at maskinene uler hver gang jeg prøveløfter dem på Eplehuset. :hmm:

Er det stor forskjell mellom MacBook Air 11 og 13 "drassemessig"?

Det er snakk om skole i snitt seks timer hver dag og noen timer hvor jeg oppholder meg i byen etter skole, da kan noen gram ha mye å si, vil jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...