Gå til innhold

Melde seg opp til eksamen uten å møte


Schleinar

Anbefalte innlegg

JEg lurer på å melde meg opp til R1 privatist-eksamen til våren. Er likevel ikke helt sikker på om jeg kommer til å klare å forberede meg godt nok til eksamen, i og med at jeg følger vanlig VGS-undervisning utenom, og tidvis kan det bli lite tid til å gjøre R1. I den forbindelse lurer jeg på om det er mulig for meg å melde meg opp til eksamen uten å møte? Hva skjer hvis jeg ikke møter? Stryker jeg i faget eller har det ikke noe å si for vitnemålet mitt?

 

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har ikke noe å si på vitnemålet ditt. Du vil få stryk på eksamen, men du kan selv velge du om vil ha karakteren fra privatisteksamen på vitnemålet ditt. Hvis du for eks har 4 i R1 fra før av, og får stryk på privatisteksamen, så vil ikke 4'ern byttes ut med stryk. Det er den beste karakteren som havner på vitnemålet.

 

Dette gjelder kun hvis du har karakter i faget fra før av, og tar opp R1 kun for å forbedre karakteren. Hvis du tar opp R1 som nytt fag, og velger å ikke møte opp så vil du bare ikke få noen karakter i faget (dvs at du får ikke faget godkjent).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...