Gå til innhold

Pulsklokke med brystbelte


Anbefalte innlegg

Skriver her fordi her er det trygt å spørre når man har engelsk kjæreste og spekulerer i julegaver :p

 

Han ønsker seg pulsklokke til jul, men jeg tror han først og fremst ønsker å bruke den når han trener andre, sånn at han har oversikt over pulsen osv. Finnes det en klokke som HAN kan bruke og samtidig sette f. eks et brystbelte på kunden mens kunden trener, og så se pulsen? Det er litt upraktisk om klokka må gå på kunden, er greiere om man kan sjekke selv. Eller blir det i praksis umulig?

Forslag, eller forslag som ligner mottas med stooor takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går nok bra å ha beltet på andre. Brystbeltet må være i kontakt med huden så kanskje få kjøpt med et ekstra belte som han kan bruke selv og et til kunden. Garmin har mange fine pulsklokker. Du kan ta en titt her.

 

Her får du kjøpt ekstra belte. Den passer som du ser til Edge, Forerunner, Colorado.

Garmin Forerunner 310XT HR har fått mange gode anmeldelser. Nesten alle modellene har GPS og mange ekstrafunksjoner så du får se på behovet. Hvis klokka skal kun brukes innendørs er det ikke mye vits med GPS så da kan få spart en del penger på det.

 

Viktig å passe på at pulsklokka har med brystbelte, Forerunner 310xt finnes i to modeller så det er den med "HR" i navnet som kommer med belte.

 

XXL har også en del klokker men kan hende de er dyrere der, kanskje lurt å dra innom en fysisk butikk å se på den så evt sjekke prisguide/prisjakt å bestille på nett.

Endret av LNF
Lenke til kommentar

Hvis du skal kun bruke klokka til puls, så hadde jeg unngått Garmin. Hvis det derimot er snakk om mye løping ute i natur, så anbefaler jeg Garmin på det sterkeste. GPSen i Garmin er helt klart bedre enn Polar, og dette sier faktisk enkelte av selgerne til Polar selv. I motsetning til Garmin der GPSen er integrert i klokka på bekostning av "ekstremt" dårlig batteritid, så må GPS påmonteres hos Polar, og gir adskillig bedre batterikapasitet. Ettersom jeg antar at det ikke er GPS du er ute etter, så dropper jeg å skrive mer om det her. Nøyaktigheten og programvaren iht. løping i natur hos Garmin er veldig veldig bra.

 

 

Til måling av puls er Polar en soleklar ener. Det nye pulsbeltet som følger med på de fleste klokkene nå er mye mer behagelig å ha på, og du kan kjøpe flere utenom. I tillegg er pulsmålingen langt mer avansert, der du f.eks. kan måle avanserte pulsanalyser med blant annet variasjon av hjerterytme osv.

 

Er litt lat i dag, så orket ikke å argumentere mer! Har forøvrig Garmin selv, og ønsker meg Polar i bursdag (... i dag) :whistle:

Endret av .vision
Lenke til kommentar

Takk for svar :)

Det skal brukes inne i 95% av tilfellene, til type mma-trening, fartsdriller og alskens ting man gjør i et mma gym, så ikke noe særlig løping ute osv.

 

Edit: Det må være noe jeg kan få tak i fra England, vi bor der så jeg får ikke hentet noe fra Norge nå før jul.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Hvis du har mulighet til å bestille, så har du jo mulighet til å kjøpe fra amazon.co.uk. Jeg tror ikke du finner noen "dedikerte" Polar-butikker, men bør absolutt være tilgjengelig der dem selger slikt. Polar er det beste for pulsmåling.

 

Nå er det vel egentlig bare lommeboka og ønsker om finesser som setter begrensningene her. En god allrounder som ikke er dyr er Polar RS300X. Selv syns jeg at RCX5 er enormt fin, men den har nok langt flere spesifikasjoner enn det du spør etter (multisport, kan brukes under vann etc.).

 

Polar RS300X @ amazon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...