Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kjøpt ny cpu kjøler, nå funker ikke pc'en. hjelp wanted! :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var du forsiktig med statisk elektrisitet før du tok i noen av datakomponentene?

Jeg skrur alltid på kjøkkenet i nærheten av komfyren,hver gang før jeg tar hendene ut og inn av pcen eller tar i en komponent så tar jeg i en stekeplate med fingrene.På den måten blir all statisk elektrisitet som er i kroppen min ladet ut før jeg tar i kabinett/en pc komponent.

Lenke til kommentar

Har du skjekka att begge ledningene fra PSU'en står godt i hovedkortet? Har den fungert før?

 

Japp... Koblet alt fra hverandre. Alt fungerer nå med det gamle oppsettet jeg hadde.. Tror problemet ligger i strømforsyningen. At jeg trenger mer strømforsyning..

 

 

Var du forsiktig med statisk elektrisitet før du tok i noen av datakomponentene?

Jeg skrur alltid på kjøkkenet i nærheten av komfyren,hver gang før jeg tar hendene ut og inn av pcen eller tar i en komponent så tar jeg i en stekeplate med fingrene.På den måten blir all statisk elektrisitet som er i kroppen min ladet ut før jeg tar i kabinett/en pc komponent.

 

Er veldig forsiktig med sånt, kanskje ikke like god som deg. Men mer enn god nok :p Er OBS på sånt :)

 

 

Takker alle for svar for kvelden!

 

Skal prøve igjen senere idag, får se om det har fikset seg da :)

 

Steven.

Lenke til kommentar

Hvis komponentene fungerer når du bytter tilbake til original kjøler er det ikke noe galt med strømforsyninga. En mist 800w klarer lett oppsettet ditt, så lenge det ikke er noe galt med den da..

Det er mest sannsynlig bakplaten på cpu-kjøleren til hyper 212 som kortslutter noe på baksiden av hovedkortet. Han her hadde samme problem som deg. Hvis det er noe nakent metall som kommer i kontakt med baksiden av hovedkortet kan du prøve å isolere det med elektriker-tape eller liknende.

Lenke til kommentar

Hvis komponentene fungerer når du bytter tilbake til original kjøler er det ikke noe galt med strømforsyninga. En mist 800w klarer lett oppsettet ditt, så lenge det ikke er noe galt med den da..

Det er mest sannsynlig bakplaten på cpu-kjøleren til hyper 212 som kortslutter noe på baksiden av hovedkortet. Han her hadde samme problem som deg. Hvis det er noe nakent metall som kommer i kontakt med baksiden av hovedkortet kan du prøve å isolere det med elektriker-tape eller liknende.

 

Japp, tenker nok det som er problemet her ja!

 

Skal se om det fikser seg til helgen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...