Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kjøpt ny cpu kjøler, nå funker ikke pc'en. hjelp wanted! :)


Anbefalte innlegg

Heisann, tok og kjøpte http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494649#reviews Hyper 212 plus.

 

Da jeg koblet den til med thermal paste, skrudde den sammen og koblet vifta til hovedkortet. Plukker jeg inn strømkabelen og ser at ingenting blinker og viser at det ikke er liv i hovedkortet. Er temmelig sikker på at alt er i, av ledninger.

 

Hva kan jeg gjøre da ikke pc'en vil skru seg på engang.. Da er noe galt :p

 

 

Specs jeg har:

 

Ræmm: 2 GB Crosshair formula 1333 DDR 3

GPU: ATI 5770 (husker ikke helt.)

CPU: AMD Phenom II x4 955 (om jeg ikke tar feil, er mulig det er 965.

Hovedkortet: Asus Crosshair formula III -

Strømforsyner er: http://www.hardware.no/artikler/mist_800_w/70790

 

 

Det er vell det viktigste og ha med seg?

 

Takker for absolutt alle svar da jeg fikk DotA 2 invite.. Den som klarer å "fikse" pc'en får free invite når jeg får fler, om en ønsker inviten da selvfølgelig.

 

Har to ekstra invites, så her er det bare å hjelpe meg så garanterer jeg at du får en gratis key av meg!

 

Steven!

Endret av Stevenbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres kanskje litt døllt ut, men jeg har vært ute for noe liknende og feilen var rett og slett at Strøm kabelen til strømforsyninga hadde løsna fra kontakten på baksiden av psuen. Var bare stikke den inn igjen og hey presto. Var ikke ett av mine stolteste øyeblikk

 

Har både dobbeltsjekket og trippel sjekket at alt er i.. spesielt strømforsyningen :p

 

Har ingen anelse om hva problemet kan ligge i!

Lenke til kommentar

Et bilde sier mer enn tusen ord ;)

 

Prøv å dra ledningen til den nye viften ut av CPU_FAN, koble til den gamle viften og se om maskinen vil starte da. (Selvsagt viktig å ikke la en eventuell oppstart vare mer enn i et par sekunder.)

 

Rent ellers er det ikke så mye som kan gå galt ved bytte av kjøler. Kanskje du har bøyd en CPU-pin? Har vært utsatt for den før, fungerer som regel å bare bøye tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...