Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Meget mystisk Cisco 677 router


Anbefalte innlegg

Gjorde for en liten time siden the mother of all mistakes da jeg skulle stenge noen porter på routeren min.

 

Var på vei til å sette opp et filter og hadde skrevet inn "set filter 0 deny all" da jeg glemte hva jeg skulle skrive etterpå. Skriver man "set filter" så får man opp alle kommandoen som kan bruke.. Av refleks så trykket jeg da enter med kommandoen "set filter 0 deny all"

 

Routeren kom ikke med info om hvilke opplysninger jeg kunne bruke, heller ikke med en bekreftelse melding heller. Etter 1min eller noe sånt så timet den ut. Da gikk det opp for meg og det fløy mange skjellsord rundt i hodet på meg..

 

All aktivitet inn og ut fra lan og wan til routeren var blokkert. Null internett, null access til routeren. Jeg hadde gjort routeren "døv"..

 

Jeg løper bort til routeren, febrilsk letende etter en reset knapp.. Den eksister ikke.. Drar strøm-ledningen inn og ut på ørten-hundre-og-femti-måter. Det hjelper ikke, får fortsatt ikke tak i routern.

 

Googler litt med mobilen, og finner at jeg må ha en mgmt kabel for å gjøre noe, i og med at jeg ikke har det og det er avanserte greier jeg må gjøre med den så gir jeg opp og ringer kundeservice.

 

Blir lei etter 30min+ i NGT sin bedritne kundeservice, og prøver en siste gang å pinge routeren.

 

"Pinging 10.0.0.1 with 32 bytes of data:

 

Reply from 10.0.0.1: bytes=32 time=8ms TTL=64"

 

Wtf?! Hvorfor svarer den?? Får et lite håp og jommen meg får jeg telnettet til den også! Skriver "show filter" og mitt totalt-ødelegge-en-cisco-router-filter er mystisk borte.

Jeg blir/er sjelglad, men hvordan kan dette ha seg?

 

Etter en time så var djevelfilteret heldigvis borte. Er dette en bug eller noe? (thank god for that bug)

 

Noen cisco-teknikere eller noe som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...