Gå til innhold

Hvem har best kamera av disse?


sickboi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung galaxy s og nexus s er "svært" gammle telefoner... vet, siden jeg har en galaxy s at det er ikke en kameramobil, den har ikke blits engang... er det noen andre kriterier, eller kun kamera?

 

helst ikke over 3000 kr

og ikke altfor diger....

men kamera er ganske viktig ja!

liker godt de klare skjermene på de lg'ene og samsungen jeg nevnte!

hadde desire s hatt samme type skjerm hadde jeg nok ikke vært i tvil:)

Lenke til kommentar

hehe:) ser at du kan få den til 2800 hos siba med videreføring fra tele2 abonnement, eller 3060 med nytegning av abonnement;) ellers kan du se litt på prisguiden.no eller lignende å sammenligne:)

 

er litt frista...men tror den blir veldig stor? har en kjempeliten slide telefon akkurat nå, så overgangen blir vel mildt sagt sjokkerende...:D

Lenke til kommentar

her kan du legge inn størrelsen til forskjellige telefoner, og en kortstokk og lignende for å se forskjellene;)

trykk her

 

edit: eller det beste vil være å prøve den i en butikk:)

 

takk!!:D

ja, må nok en tur innom en eller anna butikk for å dobbeltsjekke også, så jeg ikke får totalt bakoversveis, ser nesten for meg at folk som bruker google earth kan se hva jeg skriver i sms'ene på disse digre smarttelefonene;)

Lenke til kommentar

var og så på samsung galaxy s2 i dag....WOW...er den virkelig lommevennlig??

den var større enn jeg frykta...hehe

 

snakka med ekspeditøren ang kamera på denne mobilen, så sa han at det ikke var så stor forskjell på kameranene på desire s og samsung galaxy s2, med mindre man skulle blåse opp bildet over ett stort lærret

Lenke til kommentar

snakka med ekspeditøren ang kamera på denne mobilen, så sa han at det ikke var så stor forskjell på kameranene på desire s og samsung galaxy s2, med mindre man skulle blåse opp bildet over ett stort lærret

Jeg tror den ekspeditøren snakker svada jeg. Sjekk dette og se selv på hva som viser best kvalitet mellom Samsung Galaxy S II og HTC Desire S.

 

Galaxy S II knuser Desire S i bildekvalitet.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

snakka med ekspeditøren ang kamera på denne mobilen, så sa han at det ikke var så stor forskjell på kameranene på desire s og samsung galaxy s2, med mindre man skulle blåse opp bildet over ett stort lærret

Jeg tror den ekspeditøren snakker svada jeg. Sjekk dette du og se selv på hva som viser best kvalitet mellom Samsung Galaxy S II og HTC Desire S.

 

Galaxy S II knuser Desire S i bildekvalitet.

 

 

oi...hehe, var en god del forskjell der i gården ja....

får eventuelt sy store lommer på klærne sånn at jeg får plass til den, med mindre jeg finner en anna mobil jeg kunne tenkt meg.

Lenke til kommentar

endte med å bestille en samsung galaxy s2, hehe

står at den fysiske størrelsen ikke er spes større enn iphone 4....er vel skjermen som gjør at den føles større sikkert.

 

jeg har et veldig gammelt simkort, burde dette byttes? var noen som mente jeg burde skaffe nytt simkort fordi det var så gammelt at lagringsmulighetene på det var altfor lite..??

Lenke til kommentar

endte med å bestille en samsung galaxy s2, hehe

står at den fysiske størrelsen ikke er spes større enn iphone 4....er vel skjermen som gjør at den føles større sikkert.

Spørs hvordan man definerer "ikke spes større", men med såpass mye større skjerm er det vel ikke rart om den er noe større:

Iphone 4S: 115.2 x 58.6 x 9.3 mm

S II: 125.3 x 66.1 x 8.5 mm

Samsung er altså ca 10 % lengre og 15 % bredere enn en iPhone, men tynnere og lettere. Så den er da noe større.

Skjermen på iPhone har 330 ppi pixel density, mens S II har 217 ppi, så oppløsningen på iPhone er 50 % bedre enn S II.

Når det gjelder kameramobiler, er det vel stor enighet om at iPhone 4S er det beste alternativet med best kamera.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Når det gjelder kameramobiler, er det vel stor enighet om at iPhone 4S er det beste alternativet med best kamera.

Jeg er ikke helt enig i dette. I følge PC World sin test av iPhone 4S, Samsung Galaxy S II og noen andre mobiler mot et speilreflekskamera, så var Samsung Galaxy S II og iPhone 4S like bra. Samsung Galaxy S II var hakket bedre i lyse forhold mens iPhone 4S var hakket bedre i mere mørke omgivelser.

 

Og når det kommer til filming, så knuste Samsung Galaxy S II alle andre i den testen. iPhone 4S var ikke i nærheten en gang under 1080p filming.

 

Nå husker jeg ikke linken i farta, så om noen har linken, så kan den jo bare bli postet her.

Lenke til kommentar

Når det gjelder kameramobiler, er det vel stor enighet om at iPhone 4S er det beste alternativet med best kamera.

Jeg er ikke helt enig i dette. I følge PC World sin test av iPhone 4S, Samsung Galaxy S II og noen andre mobiler mot et speilreflekskamera, så var Samsung Galaxy S II og iPhone 4S like bra. Samsung Galaxy S II var hakket bedre i lyse forhold mens iPhone 4S var hakket bedre i mere mørke omgivelser.

 

Har ikke sjekket det videre, men er de bedre enn Nokia og SE telefoner også? ...det ville vært ganske overraskende, spør du meg...

Og når i hule ble kamera på en iphone i det hele tatt i nærheten av å være bra? :hmm:

Endret av Chivas
Lenke til kommentar

Og når i hule ble kamera på en iphone i det hele tatt i nærheten av å være bra? :hmm:

Iflg tester jeg har lest er det bra på 4, og ytterligere forbedret på 4S, og skal nå være det, eller blant de, beste kameramobiler. Hva man definerer som bra er selvsagt individuelt, men et kompaktkamera av grei kvalitet, og med optisk zoom, tar fortsatt bedre bilder enn en mobil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når det gjelder kameramobiler, er det vel stor enighet om at iPhone 4S er det beste alternativet med best kamera.

Jeg er ikke helt enig i dette. I følge PC World sin test av iPhone 4S, Samsung Galaxy S II og noen andre mobiler mot et speilreflekskamera, så var Samsung Galaxy S II og iPhone 4S like bra. Samsung Galaxy S II var hakket bedre i lyse forhold mens iPhone 4S var hakket bedre i mere mørke omgivelser.

 

Og når det kommer til filming, så knuste Samsung Galaxy S II alle andre i den testen. iPhone 4S var ikke i nærheten en gang under 1080p filming.

 

Nå husker jeg ikke linken i farta, så om noen har linken, så kan den jo bare bli postet her.

Fant en test som virker relativt grundig av stillbilde- og videokvalitet for 6 telefoner her http://www.gsmarena.com/8mp_shootout_2011-review-673.php . Konklusjonen er at iPhone 4S er den beste, både for stillbilde og (spesielt) video. S II kommer på 2. plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...