Gå til innhold

Hvem har best kamera av disse?


sickboi

Anbefalte innlegg

Når det gjelder kameramobiler, er det vel stor enighet om at iPhone 4S er det beste alternativet med best kamera.

Jeg er ikke helt enig i dette. I følge PC World sin test av iPhone 4S, Samsung Galaxy S II og noen andre mobiler mot et speilreflekskamera, så var Samsung Galaxy S II og iPhone 4S like bra. Samsung Galaxy S II var hakket bedre i lyse forhold mens iPhone 4S var hakket bedre i mere mørke omgivelser.

 

Og når det kommer til filming, så knuste Samsung Galaxy S II alle andre i den testen. iPhone 4S var ikke i nærheten en gang under 1080p filming.

 

Nå husker jeg ikke linken i farta, så om noen har linken, så kan den jo bare bli postet her.

Fant en test som virker relativt grundig av stillbilde- og videokvalitet for 6 telefoner her http://www.gsmarena.com/8mp_shootout_2011-review-673.php . Konklusjonen er at iPhone 4S er den beste, både for stillbilde og (spesielt) video. S II kommer på 2. plass.

I følge denne linken her, så er jeg ikke helt enig i det du sier.

 

Her er jo både Samsung Galaxy S II og Galaxy Note en del bedre enn det bildene til iPhone 4S viser.

 

Og fargegjenngivelsen i bildene til iPhone 4S er heller ikke så veldig bra i forhold til Samsung mobilene.

 

EDIT: Igjen, PC World sin test bekrefter at bildekvaliteten er omtrent lik sånn totalt sett mellom iPhone 4S og Galaxy S II. Og når det kommer til videokvalitet i lyse omgivelser, så spiser Galaxy S II alle de andre mobilene og selv det speilrefleks kameraet den blir testet mot til lunch.

 

Sjekk testen selv her.

 

Bildene til iPhone 4S kan være noe skarpere enn bildene i fra Galaxy S II og Galaxy Note, men det betyr jo lite på hvordan kvaliteten ellers er.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var og så på samsung galaxy s2 i dag....WOW...er den virkelig lommevennlig??

den var større enn jeg frykta...hehe

 

snakka med ekspeditøren ang kamera på denne mobilen, så sa han at det ikke var så stor forskjell på kameranene på desire s og samsung galaxy s2, med mindre man skulle blåse opp bildet over ett stort lærret

 

Forskjellen på kameraet her er enorm. Jeg har selv hatt begge mobilene, og SGS II er i en egen klasse. Kan laste opp bilder av samme motiv når jeg kommer hjem, fra begge smartmobilene.

 

Ja den er lommevennlig. Veier kun 116gram, 8,49mm tykk og har runde og behagelige kanter.

 

Folk blir ofte skremt av størrelsen sett opp mot iPhone 4, men i realiteten er den ikke differansen på mer en 0,48"! Det er skjermen som psykologisk sett fører til at den virker så stor:

 

rune.jpg

Lenke til kommentar

Ikke nok med at iPhone bare vil bli litt større med en 4.3 tommers skjerm, men den ser faktisk utrolig mye bedre ut enn dagens iPhone 4S slik bildet over illustrerer.

 

Hehe ja, hvilken av de iPhonene tror du gutter og menn hadde valgt, dersom de hadde hatt valget rent hypotetisk sett? :)

75% ville ha valgt den største utgaven der lett. Folk med mere småe hender / korte fingrer ville dog ha valgt den minste utgaven.

 

Men uansett, tilbake til hva tråden handler om. Jeg står fortsatt på mitt at Galaxy S II og Galaxy Note tar mye bedre bilder sånn totalt sett enn det iPhone 4S gjør selv om bildene til iPhone 4S er noe skarpere som da igjen gjør at bildene får mere bildestøy.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

I følge denne linken her, så er jeg ikke helt enig i det du sier.

Vi kan nok være enige om at både S II og iPhone 4S har svært gode kamera til å være mobiltelefoner. Det var interessant å se på forskjellen mellom de enkelte modellene i linken din over.

 

Jeg har nå en HTC Trophy, og den så ikke særlig bra ut i "Photo Compare Tool". Neste gang jeg skal bytte mobil, vil jeg ha en med godt kamera. Kompaktkameraet med optisk zoom tar bedre bilder, men det hjelper ikke når det som regel ligger igjen hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...